Фейслифт, 200 км пробег и по-мощен мотор за VW e-Golf от есента

Електромобили

В този блог: Volkswagen увеличава мощността и пробега на електрическия Golf.

По време на Formula E Берлин през изминалия уикенд, Д-р Фолкмар Танебергер от VW е казал пред журналисти, че по-късно тази година капацитетът на батерията на VW e-Golf ще бъде увеличен с 48% до 35.8 кВтч...

Освен по-голямата батерия e-Golf получава и 120 кВт електромотор (сегашният е с мощност 100 кВт). С тези нови показатели реалният пробег се очаква да е около 200 км с едно зареждане. Electrive.net пише, че в допълнения към технически подобрения, от есента VW e-Golf ще бъде променен и оптично.

Настоящата батерия е с капацитет 24.2 кВтч, съставена от 25 амперчаса клетки, докато новите ще са с номинален ток 37 амперчаса. С идването на новата батерия, обаче, старата отпада – Volkswagen ще предлага само подобрения вариант на електромобила с повече пробег.

Това е чудесно, но не и разочароващата новина, че бордовото зарядно остава с мощност 3.6 кВт, което прави AC зареждането на e-Golf много бавно. Причината е в оптимизиране на разходите – по-мощните зарядни устройства са по-скъпи и компанията не желае да увеличава разходите по производството на модела.

Но за сравнение, повечето от останалите сравними електромобили на пазара имат поне двойно по-мощно зарядно – 6.6 или 7.4 кВт. Изключение правят първият Tesla Model S (с 10 или 20 кВт), обновения Model S и Model X с до 16.5 кВт, както и Renault ZOE и Smart ED (опция) с 22 кВт.

Във Volkswagen засега очевидно предпочитат да залагат на DC зареждането с CCS стандарт, вместо да подобряват AC опцията. Предстои да разберем дали този ход е правилен.

Информация за базовата цена на e-Golf с новите параметри все още няма.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (7)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Те хората си смятат зарядните според масовия западноевропеец, който зарежда в гаража или пред къщата си. Тези като нас в голеееемите блокове само разчитаме на по-бързо зареждане.
Интересно ще ми е да коментирате ситуацията с Фулчарджър, които сякаш изчезнаха - приложението не им работи, регистрацията на сайта им е невъзможна... Една от зарядните им ми беше единствения шанс да се зареждам по моя маршрут и май няма да се мятам на Prius Prime скоро.

PS. Model S също вече е само с опция за...

Те хората си смятат зарядните според масовия западноевропеец, който зарежда в гаража или пред къщата си. Тези като нас в голеееемите блокове само разчитаме на по-бързо зареждане.
Интересно ще ми е да коментирате ситуацията с Фулчарджър, които сякаш изчезнаха - приложението не им работи, регистрацията на сайта им е невъзможна... Една от зарядните им ми беше единствения шанс да се зареждам по моя маршрут и май няма да се мятам на Prius Prime скоро.

PS. Model S също вече е само с опция за ъпгрейд до 16,5 KW зарядно. Вариантът с 2х11 KW зарядни отпадна с фейслифта.

Виж още
Юлиян Господинов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Ситуацията с Фулчарджър повече от това, което пишеш - не знаем. Просто всичко е точно така. Ние полагаме усилия нашите зарядни станции да подкараме и да работи системата без подобни сривове.

Това с отпадането на 2 х 11 кВт за Model S не го знаех - всъщност знаех, че точно с фейслифта идва, та това ми е нова информация.

Пообъркал съм се :)...

Последно редактиран Преди 8 години от Мартин Хаджистойков Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Мда, в конфигуратора излиза точно така - 11 кВт стандартно и 16.5 кВт High Power опция - егати хай пауъра :):)

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

За трифазното са понижили максималния ток от 32 на 24А. Аз се надявах да повишат мощността на зареждате с променливо напрежение на 23-24кВт, защото и без това по-висока рядко може да се намери.
Коя е най-мощната постоянно токова зарядна станция в централна България за хората пътуващи София-Варна?

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Няма такава зарядна станция още – скоро ще има блог и форум тема с въпрос къде да сложим първата 50 кВт DC зареждачка. Засега се обмисля Ябланица, но всеки ще може да си да де предложението. Но обсъждането може да го задействаме направо в новата страница на Клуб КарамЕЛ, където ще има много възможности за дискусии включително в отделни групи при желание.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Определено Ябланица е много добър вариант.

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Да бяха задържали 2х11 кВт опцията щеше да е прекрасно - на Model S това си е четвърт батерия за час, което може да е повече от 100 км пробег. Много е кофти това дето свалят AC мощността – затова ЗОЕ е моят електромобил - с 22 кВт бордово зареждаш за час AC и минаваш 150 км. Пълното DC зареждане (на кола като LEAF) пак си отнема 40 минути, та разликата не е фрапираща.

Последно редактиран Преди 8 години от Мартин Хаджистойков Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари