Неделя, 23 Юни 2013 15:22

След Автосалон София 2013: знаем доста за електромобилите и (май) ги харесваме

От
5 elektromobila na solarnata stantsiya na avtosalon sofia 2013
От забавен до лекотоварен, всякакви електромобили + соларна зарядна станция в България! Снимка: eCars.bg
В този блог: Премиерни модели, стари муцуни и нови фенове на ЕПС след Автосалон София 2013.

Днес, официално приключи тазгодишният софийски автосалон. Откъм електрически возила си беше направо скромен – на фона на броя автопроизводители и изложители – но пък имаше две електрически премиери и май първият общодостъпен, абсолютно безплатен, и неангажиращ с покупка, тест-драйв на електромобили.

Освен познатите от миналата година електромобили с удължен пробег Opel Ampera и Chevrolet Volt, електромобилите Tazzari Zero и конвертираният Nissan Micra, имаше и електрически скутери от El-Motive и електрически колела от EcoPowerSport. Колегите от Toyota бяха осигурили от съседна Румъния една бройка плъг-ин Prius, който също циркулираше около Експо-то. Приятната изненада беше премиерата у нас на две електрически Renault: Kangoo Z.E. и хитовото Twizy, а за ден гостува, и товарно Kangoo Z.E. от предната генерация.

Още по приятно беше постигнатото споразумение между Рено-Нисан България и нашия сайт, за съвместно демо-представяне на електрическите модели – на достатъчно дълго трасе, при реален трафик, пътна настилка и различни метеорологични условия. Зареждането на батериите им ставаше между тестовите карания, на зарядната соларна станция пред ИнтерЕкспоЦентър, изградена от A1Eco като част от проект на Консорциум Зелена Енергия, които ни помогнаха много при изпълнението на тест-драйв проекта!

Резултатът? Стотици тест драйв сесии с Twizy и Kangoo Z.E. – доста впечатляващ по продължителност и събиране на отзиви тест драйв. Страхотно!

Част от ежедневните забавни ситуации и положителната настройка на посетителите успяхме да отразим на нашата фейс-страница, но в допълнение можем да предложим малко 'суха' статистика:

  •  2017 електрически километра, изминати от двете Twizy (отделно – около 500 на Kangoo Z.E.);
  •  Почти 100 кВтч соларна енергия – за зареждане на батериите (по-точно 98 км и то само за Twizy);
  •  Почти 300 кг вредни CO2 емисии НЕотделени в околната среда (за изминатите километри, сравнено със стандартен средностатистически автомобил);
  •  Почти 300 електромобилни тест-пилота (между 18 и 71г.) и поне 3 пъти по толкова души, които се поспряха, поинтересуваха и научиха по нещо за електромобилите, зарядните станции и моделите (на Renault, в случая);
Dvete test-twizy se zarejdaha na solarnnata stantsiya, mejdu obikolkiteМежду обиколките, двете тестови Twizy се зареждаха със 100% чиста енергия от соларната зарядна станция. Снимка: eCars.bg

Безспорно, сред забележителностите на Автосалон София 2013, беше Renault Twizy, което вече е много по-познато на феновете си в България, макар тепърва да го очакваме при дилърите у нас. Преди това, очаквайте класически тест-драйв от екипа ни, подробна 'дисекция' на 'малкото Twizy с голямата сянка', което успя да очарова почти всички на изложението!

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 3707 пъти Последна корекция Понеделник, 24 Юни 2013 01:18
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.