Първо място със супер нисък разход за KIA Soul EV в ECO Drive Bulgaria 2016

Полезно и ефективно

В този блог: Най-икономичната кола в поредното еко рали в България е KIA Soul EV.

На 17 юни 2016 г. в България стартира едно въодушевяващо състезание, на което нямаше значение кой е по-бърз и по-мощен, а кой е най-икономичен. Така го описват нашите приятели от Йелоу Такси, които участваха в състезанието и спечелиха първото място за най-икономична кола със своето електро такси KIA Soul EV...

Това им е първо участие в състезание с електрическото такси, а самото състезание се казва "ECO Drive Bulgaria 2016" и се проведе от 17 до 19 юни, 2016 г. В него се включиха 45 участника с 21 автомобила, разделени на следните групи:

  1. Автомобили с алтернативни горива – пропан-бутан или метан;
  2. Електромобили и хибридни автомобили;
  3. Автомобили с конвенционални горива- бензин или дизел.

Участниците преминаха за три дни маршрута от близо 560 км от София до Пампорово, от Пампорово до Банско и от Банско до София.

Организатор на събитието е „Автомобилен Спортен Клуб БРЦ България“ и ето повече за етапите по маршрута.

Първи етап: София – Пампорово (234 км – 17 юни 2016 г.) – Старт от София по маршрут София – Пловдив – Асеновград – Пампорово.

Втори етап: Пампорово – Банско (165 км – 18 юни 2016 г.) – Старт от Пампорово по маршрут: Пампорово – Доспат – Гоце Делчев – Банско.

Трети етап: Банско – София (156 км – 19 юни 2016 г.) – Старт от Банско по маршрут: Банско – Симитли – Благоевград – София.

След края на състезанието техническата комисия окончателно премери разхода на автомобилите за целия пробег. С най-добър разход и за най-икономичен автомобил беше обявен електрическият KIA Soul, с разход 57 кВтч електроенергия за цялото разстояние от 555 км. Това е разход около 10 кВтч/100 км и по дневна тарифа на тока прави 11.40 лв. Представи си при зареждане нощем би било даже двойно по-евтино – няма и 6 лв.

Значи, да го напишем на отделен ред – 555 км пробег срещу няма и 12 лв разход или 2 лв на 100 км!

Факт е, че в този тип състезания са кара много бавно. Такъв е регламентът и все пак целиш супер икономия. И други електромобили се справят супер икономично при такива ниски скорости (до 50-60 км/ч). Наистина, обикновено не караме така в реални условия, но все пак е супер да разбереш, че един електромобил (каран много икономично) и сега може да измине цели 250 км с едно зареждане.

А има и още – в края на юли предстои ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ 2016 – там ще има повече електромобили и битката за икономично представяне ще е оспорвана.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Значи първата отсечка от 234км, КИА-та я взе само с 1 зареждане?

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Най дългия пробег с Тесла Модел S 85Д е 850км с използвана енергия 76,5кВтч или 9кВтч/100км при под 40км/ч

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Нямам абсолютно точно инфо, но ми казаха от Йелоу, че са много изненадани, че колата е направила повече пробег дори от този по новия евро цикъл за шофиране - споделиха за 250 км пък не знам. Като получа подробности ще пиша. И Нио от Бургас каза, че е минал повече от 200 км с LEAF, а е с първата батерия - 24 кВтч. Как е карал не зная

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Ами бавно, но не съм се влачил. Средна скорост 42 км/час
Но 200 км с един заряд не е максимума. Много ми се иска да намеря време и да пробвам при сегашните високи температури.

Николай Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения