Блог (105)

bmw i3 prodazhbi
BMW i тест драйв по време на Автосалон Франкфурт 2013 – Снимка: bmwi3.blogspot.com
В този блог: Че има(ло) 10,000 поръчки за BMW i3 звучи много добре, остава да появят и по улиците ;).

Този "сигнал" дойде от Иън Робъртсън, шеф за продажбите на BMW в глобален мащаб, по време на скорошния автосалон в Лос Анджелис. И още – супер плъг-ин хибридът BMW i8 вече е разпродаден. Има се предвид цялото първоначално планирано за производство количество...

zarezhdane elektromobil
Зареждаме електро кола от параклис на Боровец. Пък 2-3 кВтч загуба ще ги преглътнем ;)
В този блог: Батерията на електромобил може да изглежда като аналог на резервоар, но при нея има известни "течове".

Към тях ме насочина коментарите под блога "Колко да струва едно бързо зареждане на електромобил в България" – темата загуби (в енергия) при зареждане на електромобил. В общия случай те са около 15-20% в процеса на зареждане [или само 5% както се отбелязва в коментарите под блога]. Ако заредиш, например, 12 кВтч ток, в батерията влизат около 10 кВтч. Защо се получава така и "измама" ли е това? Да видим...

burza zariadna stancia elektromobili bulgaria
В този блог: Евтино лично зареждане на електромобили, срещу не толкова евтино на обществени бързи зарядни станции.

Преди още да имаме и една бърза зарядна станция за електромобили в България, като знаем какви са цените за зареждане в други държави, опитваме да направим сметка за оптималните тарифи (на оператори) у нас ...

tesla motors service center model s
Пред сервизния център на Tesla Motors засега има само Model S и Roadster – Снимка: eCars.bg
В този блог: Появи се мнение, че следващата кола на Tesla – Model E – няма да е истински масово предложение на компанията. Дали?

За този доста по-приемлив като цена модел се говори вече от известно време. Включително съоснователят на Tesla Елон Мъск потвърди, че ще се гони цена от около $35,000. В Европа вероятно ще е със знак отпред. Анализатор от Barlclays твърди, че това обаче няма да е масовият модел на Tesla. Готови сме да поспорим...

visoki ceni elektromobili

Често ни питат "Защо го правите и от какво печелите?" За това, с което се занимаваме – популяризиране на електрическата мобилност. И един младеж в BMW Welt в Мюнхен ни пита така. Тогава му отвърнахме с нещо подобно, но сега като имаме вече това инфо бихме му казали "BMW може да губи до $270 милиона годишно в следващите пет години от електрическия i3"...