Блог (105)

Електрическият Peugeot iOn на паркинга на GLOBUL

Кога за последен път ви каниха на 'електромобилен' разговор? Имам предвид, да си говорите с някой за електрически коли, разбира се. Няма как да знаем, но пък имаме удоволствието да ви разкажем ние кога получихме такава покана. И то такава, която ни зарадва много. Времето този следобед е просто прекрасно, пътят по околовръстното от бул. България до Бизнес парк София отне само 10 минути и хоп, спираме на паркинга до обсипаната със стъкло сграда на GLOBUL. Пред нея, на служебните места за паркиране едно нещо се откроява много от част от заобикалящата го среда, същевременно пасвайки много на друга. В последните месеци бяхме свикнали да виждаме, при няколкото ни досега с колата, електрическия Peugeot iOn на компанията в оригиналния му жълт цвят, който вече е някъде 'под повърхността' - сега компактният електромобил 'е облечен' фирмено и буквално крещи 'GLOBUL' с външния си вид. Кратка обиколка, за да разгледаме и поснимаме (търпеливо изчакалия своя специално поръчан 0898 номер преобразен електромобил), преди да ни посрещнат и да мръднем няколко етажа нагоре в щедър към гледките стъклен асаньор...

Стийв Джобс - невероятен човек с огромно сърце

Вчера от физическия ни свят си отиде Стийв Джобс - просто човек без титла, както би казал Робин Шарма.

Стийв плати тежката цена на отдаването, за да стигне до всички нас. Сега остава една голяма духовна празнина и един кратък надпис на страницата на Google - Steve Jobs 1955-2011...

С електро колите няма да е трудно, но промяна ще е нужна

Гледайки повечето (от малкото) електрически коли, които в момента се продават на различни пазари и за щастие дори вече на нашия, под формата на Peugeot iOn и Citroen C-Zero, няма от какво да се изненадаме. Често единственият 'електро знак' са някакви художествени детайли наподобяващи електрическо свързване, но и те са по-скоро за прототипите, демонстрирани по време на автоизложенията. Общо взето поне на външен вид няма почти никаква разлика между автомобили и електромобили, а компании като Renault дори подхождат антистресово към потребителя, с абсолютно стандартно и познато интериорно оборудване и дизайн на електрическия Fluence Z.E., който може и да видим през следващата година на нашия пазар...

Въпреки рецесията, през 2010 г. петролното потребление е най-голямото в историята досега

Ама каква глобална рецесия, какви пет лева? След като падна с 1.5% от 2008-ма до 2009-та, глобалното потребление на петрол удря пик за всички времена от 87.4 милиона барела на ден през 2010 г., според онлайн Vital Signs доклад, публикуван от Worldwatch Institute. Тези 3.1% повишение през 2010 г., лесно компенсират спада от предишните две години, предизвикан от глобалната икономическа криза.

В този Vital Signs доклад на Worldwatch Institute се съдържат някои важни открития, сред които...

Ferrari хибрид може, но електрик не...

Не само на състезателната писта, но и по улиците, Ferrari винаги се чува. Просто, марката прави супер спортни коли от има няма 80 години. Нещо което не прави обаче са модели с четири врати, а изглежда няма изгледи и за замяна на ревящите осмаци с безшумно електро задвижване. Поне според Лука ди Монтедземоло...