Засега, Tesla Supercharger-и в България нещо не се задават

Блог

В този блог: Вече е септември 2016, а няма никаква информация за Tesla Supercharger станции в България.

След поредното ни питане по мейла днес, 6 септември 2016 г. (от две години насам) към европейския Supercharger екип, отново получаваме автоматичен отговор със стандартни обяснения...

Преди всичко – само можем да имаме респект към Tesla за това, което прави. Мрежата им от зарядни станции се разпростира вече в много държави и продължава да расте.

Приятно е също и да отразиш блог като този за поредната най-голяма Supecharger станция, сега в Норвегия. Там пазарът на електромобили вече е супер оживен и е нормално компанията да инвестира. Същото важи и за други силни европейски пазари.

Да, Supercharger мрежата продължава да расте из Европа и има държави с много добро покритие. От друга страна вече втора година няма и една станция по коридора към България, който на картата на Tesla стига до Турция.

Затова ни е грижа и питаме, подбутваме, действаме, защото цяла Европа да е опасана, а по нашите земи да няма нито една Tesla зареждачка е кофти работа за нас. От една страна вероятно в Tesla гледат колко (малко) от техните коли са купени от България и затова отлагат, от друга пък сигурно има доста българи, които не купуват Tesla, защото у нас няма Supercharger-и. И ни така, ни онака...

Това е положението засега, Tesla отговаря с автоматични съобщения, Елон Мъск не казва нищо в Twitter, та за момента, Tesla Supercharger-и в България не се задават. Но идат, де, то се знае ;).

tesla-supercharger-evropa-email

Пиши до Tesla (на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.), да ги питаш защо се бавят българските Supercharger станции. Като повече хора питат и изискват, нещата стават различни.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (16)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Не знам как искат да продават в БГ, като няма сервиз. Много са малко хората в БГ, които имат толкова пари и ще пътуват до Австрия за да я видят и да си я купят. Още повече, че при евентуален проблем, ремонта си е направо разправия ... пък хората с пари не обичат да се занимават ... та докато не направят сервиз и шоуруум, няма големи изгледи да продават кой знае колко повече. Аз бих си купил, но нямам парите

Е гост де
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Ако не ме лъже паметта, имаше случай в БГ, където една Тесла с леко повредено окачване, дойдоха от сервиза и си я взеха с камионче. После я върнаха поправена. И май беше безплатно, но гаранционна...... г-н Хаджистойков, ще припомни вероятно детайли...
http://www.ecars.bg/blogs/581-tesla-model-s-obikolka-bulgaria

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Има такива моменти, но си е тегава работа - пък и наистина е кофти да гледаш как някъде ги роят през 50 км, а в Източно Европа е абсолютна дупка. Чудесна е мрежата и което правят, просто малко да съкратят някъде временно новите бройки и да направят при нас, че да може да се пътува.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Абе хора кой прави инвестиции в гладна България! Кой да им удари едно рамо на Суперчарджърите, гладните ошмулени общини ли?? Ами нали се сещате че за изграждане на зарядна станция ще трябва да има и нещо под масата. Да не говорим че няма никакви стимули като в Германия и Франция за обновяване с екологичен автопарк! Тука нищо не ти дават, само ти вземат! Във Франция дават 10000, а в Германия 4000 евра държавна субсидия. Местата за зареждане ще бъдат наверно в девета глуха далеч от центровете...

Абе хора кой прави инвестиции в гладна България! Кой да им удари едно рамо на Суперчарджърите, гладните ошмулени общини ли?? Ами нали се сещате че за изграждане на зарядна станция ще трябва да има и нещо под масата. Да не говорим че няма никакви стимули като в Германия и Франция за обновяване с екологичен автопарк! Тука нищо не ти дават, само ти вземат! Във Франция дават 10000, а в Германия 4000 евра държавна субсидия. Местата за зареждане ще бъдат наверно в девета глуха далеч от центровете на градовете.

Виж още
Джоди Сливенски
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Да и аз се чудя, по нашите географски ширини, защо така. Корупция ли, разправия ли, тромава администрация ли. Според мене нещата се движат така - Тесла моторс се нуждаят от местен партньор, който да им гарантира построяването и цялата административна разправия и регулации тук. Все още не са го намерили, но честно казано не знам и как/дали търсят..... А защо не проактивно, БГ партньор да си предложи услугите.....

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Предлагали сме неведнъж преди години, а и знаем, че не сме само ние. Работят си сами и това е - такъв им е моделът. Но пък започва да се вижда промяна - в някои страни играят с големи партньори.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Абе аз чакам ЧЕЗ от март месец да ми прекарат трифазен ток, предвид че в сградата вече има, има и мощност. Просто трябва да дойдат и за закачат един електромер - вече 6 (шест) месеца. То не бяха документи, договори, становища...

Мога да си представя като става въпрос за 120кВ там където още няма изградени съоръжение, колко ще чакат милите. Не мисля че Тесла се мотаят.

А относно къде ще бъдат Supercharger-ите, еми да по-добре е да са извън града, на магистралата. Те са за зареждане по път,...

Абе аз чакам ЧЕЗ от март месец да ми прекарат трифазен ток, предвид че в сградата вече има, има и мощност. Просто трябва да дойдат и за закачат един електромер - вече 6 (шест) месеца. То не бяха документи, договори, становища...

Мога да си представя като става въпрос за 120кВ там където още няма изградени съоръжение, колко ще чакат милите. Не мисля че Тесла се мотаят.

А относно къде ще бъдат Supercharger-ите, еми да по-добре е да са извън града, на магистралата. Те са за зареждане по път, когато искаш да минеш и да заминеш. Като пътувам за Турция, няма да искам да ходя до центъра на града и да губя още време в задръствания. Искам да си заредя директно на магистралата и да продължавам че гоня ферибот. Както предполагам и много други хора тръгнали на път...

Виж още
Младен Марков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Тесла едва ли имат голям мерак да продават коли и да отварят центрове в мутренски сварталища като България. А и един от принципите им е да не се занимават с локални посредници, дилъри и темподобни навлеци. Това означава, че със сигурност местната мафия ще им прави проблеми (Повечето БГ представителства на автопроизводители са собственост на дебели мафиоти. Kia са на Пеевски, БМВ на ТИМ и т.н.)
Двата суперчарджъра планирани за България са само част от коридора им към Турция. И след като се...

Тесла едва ли имат голям мерак да продават коли и да отварят центрове в мутренски сварталища като България. А и един от принципите им е да не се занимават с локални посредници, дилъри и темподобни навлеци. Това означава, че със сигурност местната мафия ще им прави проблеми (Повечето БГ представителства на автопроизводители са собственост на дебели мафиоти. Kia са на Пеевски, БМВ на ТИМ и т.н.)
Двата суперчарджъра планирани за България са само част от коридора им към Турция. И след като се разбра, че Ердоган е малоумен талибанин който ще върне страната си в средновековието, най-вероятно съвсем са се отказали да си губят времето с Балканския полуостров.

Виж още
пена
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Ух, черна картинка - правим каквото можем да се минава напред де, трябва да успеем.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Двата суперчарджъра планирани за България са само част от коридора им към Турция. И след като се разбра, че Ердоган е малоумен талибанин който ще върне страната си в средновековието, най-вероятно съвсем са се отказали да си губят времето с Балканския полуостров.


Мда, за съжаление е много вероятно това да е фактор

Младен Марков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Интерсна карта. Май корелира с развитието на Европа като цяло.

Гюркан
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

... Но пък има "Destination Charging" в съседна Сърбия (Square Nine Hotel Belgrade). Ха дано и някой БГ хотел да купи някоя зарядка.

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Destination Charger-ite Тесла даже ги раздават безплатно на хотелите и ресторантите...

пена
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Мхм, първите две устройства ги дават безплатно, ако обектът (хотел или ресторант примерно) ги монтира на видно място.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Destination charging-a е по-скоро част от (само-)рекламата им. Реално замества един контакт и предлага удобно зареждане без да си носиш кабел. Но се очаква че преспиваш в хотела, или се захранваш обилно с храна поне няколко часа в ресторанта. Не става да заредиш по пътя набързо.

Wall Connector-a който дават безплатно е монофазен и за Европа трябва да го закачиш на 230V 100A, което е доста трудно. Почти не дават такива мощности на 220V, а само трифазни. Но Wall Connector-а не може да взима...

Destination charging-a е по-скоро част от (само-)рекламата им. Реално замества един контакт и предлага удобно зареждане без да си носиш кабел. Но се очаква че преспиваш в хотела, или се захранваш обилно с храна поне няколко часа в ресторанта. Не става да заредиш по пътя набързо.

Wall Connector-a който дават безплатно е монофазен и за Европа трябва да го закачиш на 230V 100A, което е доста трудно. Почти не дават такива мощности на 220V, а само трифазни. Но Wall Connector-а не може да взима трифазен ток - Installation Guide.

В този случай един трифазен червен 32А контакт е по-добре. Но пък трябва да имаш кабел. Или истинска зарядна станция от Електромобили.БГ най-добре

Виж още
Последно редактиран Преди 7 години от Младен Марков Младен Марков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума