На eCarTec Мюнхен 2014 е пълно с BMW i3, но неофициално...

Събития
В този блог: eCars.bg за втора поредна година на електромобилното изложение в Бавария.

Техника за електромобили – това е най-краткото и точно определение за изложението eCarTec. Този път на eCarTec Мюнхен виждаме нови изложители и продукти, но и липсващи щандове на автопроизводители...

Изложението се провежда в две палати на мюнхенския панаирен център, изграден на мястото на старото летище. Между двете палати отделени за eCarTec отвън на бившите перонни площи е обособена писта за тест драйв на електромобили, но вреждането е трудно, защото постоянно има опашка от множество желаещи да карат.

На eCarTec сме на официално посещение като екип на eCars.bg и Регионален Е-Клъстер, който представяме на колеги и партньори на изложението. В клъстера предлагаме множество електромобилни решения и възможности, както и технологии за рециклиране, обследване на сгради и енергийна ефективност.

Въпреки че в името на изложението има думата кола, то е ориентирано най-вече към компоненти за електрическата мобилност – не може да се нарече авто шоу. Това се затвърждава още повече през 2014, с отсъстващи миналогодишни изложители като Tesla Motors и Mercedes-Benz.

Но това, което ни озадачава най-много е, защо в родния си град BMW отново не демонстрира своите електромобили и зарядни станции на eCarTec. За разлика от 2013 в официалния мюнхенски салон на компанията вече има BMW i кът с i3 и i8, но не и BMW щанд на електромобилното изложение. За наша изненада, обаче, по щандовете открихме поне 5-6 демо i3 коли – явно германците го намират за много подходящ за демонстрация на техните електромобилни предложения.

Най-масово предлаганите продукти и решения на eCarTec са за зарядни станции, кабели, щепсели и управление на системи за зареждане. Азиатските изложители са повече от миналата година и на някои щандове видяхме изненадващо изобилие от електромобилни продукти. Съответно, цените на китайските компоненти са традиционно (доста) по-ниски от тези на германските изложители, при които обаче усещането за превъзходство в качество и солидност е безспорно.

Това все още е по-скоро неизвестно на повечето хора, но на изложение като eCarTec човек може да добие представа колко напред са нещата с електрическата мобилност. Можеш да намериш производители за почти всичко свързано с електромобилите, включително батерии и дори автоматизирани системи за електробусни пантографи.

Една от задачите ни покрай eCarTec е да тестваме колкото можем повече електромобили и се надявахме тази година да се включим с първия масов електрически бус на пазара – e-NV200 на Nissan. Добрата новина е че има такъв изложен и вътре, както и два за тест драйв отвън, а не толкова добрата е, че тези два са единствени и за направим по-дълъг тест ще трябва да чакаме да свърши изложението.

Подобна е ситуацията и с BMW i3. Увериха ни, че на втория ден на изложението ще има такива за тест, както и е-голф, но така или иначе това е кратка 500-метрова обиколка, от която можеш да добиеш само първоначални впечатления. Днес (на 21-ви) отвън на перона имаше само 2 Nissan LEAF, 2 e-NV200 и един странен за Мюнхен BMW i3 с десен волан. Обяснението е в това, че е на английската компания за безжично зареждане Qualcomm. Същата е вградила своите системи в официалните коли на Formula E – BMW i3 и i8.

Някои от разработките и демонстрациите вече сме виждали миналата година, но има и нови, като електрическия C-class купе на германския концерн AVL. Кръстили са го Coup-e 800, защото оперативният волтаж за всички компоненти в системата е до 800 V. Целта на тази технология е да елиминира потенциалните проблеми в системните компоненти от продължителна интензивна работа при мощност над 100 кВ. Ето линк към техния pdf с технически подробности.

Друга интересна новост тази година е няколкото предложения на изложители в новия сегмент за споделяне на коли, каквито през 2013 г. почти отсъстваха. В един закътан ъгъл например открихме малък щанд с един таблет, едно инфо табло, малко брошури и един (от многото на изложението) BMW i3... А, и един младеж до него, който точно долепваше някаква карта до обозначено място на челното стъкло, с което явно се активира предлаганата от компанията му услуга.

Това, което пък ние ти предлагаме сега е да погледнеш няколко от нашите първи снимки от eCarTec Мюнхен 2014, а в следващите дни ще добавим още блогове и снимки от събитието и надяваме се от тест драйв сесиите ни с някои електромобили.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума