Не сме Tesla, но не сме и Fisker. Не се ебаваме!

Електромобили
В този блог: Нова компания изникна на електромобилния фронт – с хора работили по Tesla Model S и BMW i8.

Нарича се Faraday Future, основана е през 2014 г. в Калифорния и предпочита краткото FF. Заявката? Много сериозна – през 2017 г. да изкарат на пазара електромобил, който си прилича с всички останали коли само по това, че ще има четири колела...

Изникнала като от сенките, сега FF вече е навсякъде из нета. Куп топ сайтове пишат за новата "Tesla заплаха", която вече разполага с 200 от най-добрите спецове в автомобилния бранш. "Tesla заплаха"?!? То стана вече клише, но явно на някои хора им харесва да го използват, чудейки се дали Елон Мъск спял.

FF се помещава в бившия развоен и дизайнерски център на Nissan в Гардена, Калифорния и въпреки че засега отказва да назове своя изпълнителен директор, твърди, че ще изкара първия си електромобил на пазара през 2017 г.

От рендера на сайта на FF получаваме представа за нещо като мускулест градски SUV от средна големина, стига всичкото това да не е поредния електромобилен балон.

Ако съдим по хората, вече ангажирали се с FF, не изглежда да е така. Motor Trend пише, че към компанията са се присъединили:

  • Ник Сампсън – Продуктов архитект, бивш инженер по шасита в Tesla Model S;
  • Ричард Ким – Главен дизайнер, работил по BMW i8 Concept и BMW i3 Concept;
  • Силва Хити – Задвижващи системи, от екипа по задвижването на Chevy Volt;
  • Понтус Фонтеус – Вътрешен дизайн, работил за Lamborghini, Ferrari, Land Rover;
  • Пейдж Биърман – Шеф външен дизайн, бивш Creative Director в BMW;
  • Портър Харис – батерии, работил за SpaceX.
"We’re not Tesla. But we’re not Fisker, either. We’re not fucking around."

Нямаме идея на кой точно от екипа са думите в този цитат от статията на MotorTrend за FF, но звучат като супер конкретно заемане на позиция и като "знаем си мястото". В тази връзка, мотото на FF e "100% electric, zero-emission, fully-connected and personalized in ways you’ve never even considered possible".

Сред оскъдните данни за тази нова супер свързана мобилност засега е това, че електромобилът на FF ще има 15 процента по-висок специфичен енергиен капацитет, което, сравнено с 85 кВтч батерията на Model S, би трябвало да означава близо 100 кВтч.

Разбираме още, че батерията ще е с множество малки клетки като на Tesla, като в FF ще се стремят към най-високата енергийна плътност на пазара. Гъвкавостта в решението на FF е, че ще могат да се заменят единични модули от клетки.

Чудесно, а и от FF твърдят, че са доста добре финансирани. Остава да разберем дали се ебават.

Остава да разберем и какво ще е бъдещето на Фарадей. А кой ли ще е следващият велик учен на задния капак на някой електромобил?!? 

Източник: MotorTrend

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

с тази новина вече завършват моите съмнения, че европейските в лицето на немските производители, а и не само, изключително изостават и пазара ни ще бъде сигурно окупиран от малък Китай

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари