Приятел в нужда се познава, заряд в мола се споделя

Електромобили

В този блог: С по нещо от всеки зарядът се споделя лесно.

Привечер на път за цеха, където продължаваме да работим по зарядните станции на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ (о да, проточи се, ама ще е готино – обещаваме :) телефонът ми звъни – Анатолий от Казанлък, който любезно разказа на всички ни как се докарва Tesla Model S на ход от Холандия до България. Трябва му малко помощ - Тип 2 (щепсел в двата края) кабел за зареждане, че оставили техния в Стара Загора. И от това набързо се заформи една мини електромобилна среща...

Първо звъня на нашия чудесен приятел Юли Ангелов от Омникар Ауто (Renault/Nissan/Dacia) – Толи и баща му прескачат по околовръстното до него, взимат кабел и обратно към България мол. Там закачат зажаднелия за ток Model S на зарядната станция, която КИА България предостави безплатно. И зареждането е безплатно – от управата на мола (паркинга).

И хайде да използваме случая, отивам и аз с нашия Twizy и викам приятел с KIA Soul EV от квартала. Половинката обаче заграбила електромобила, но и Model S - Twizy дуо ни дойде супер ей така набързо по приятелски. Получи се яко – от един съдействие, от друг кабел от трети зареждачка.

Само едно уточнение (ще говорим с хората от мола да се изпише изрично до станцията, иначе го има във ВсичкоТок) – от КИА България са предоставили освен станцията и кабел, но той е с Тип 2 към Тип 1 щепсел, за да може да се зареждат електромобили като Kia Soul EV, Nissan LEAF и Mitsubishi i-MiEV. Ако си с електромобил с Тип 2 контакт и нямаш кабел, оставеният в автомивката на мола (срещу зареждачката) няма да ти свърши работа.

А мястото е много подходящо – то в мола винаги си има какво да прави човек, а и зареждачката си я бива – трифазно 22 кВт - за два часа и половина или три пълни голяма част от батерията на Model S. За четири и малко ще я напомпи от празно до пълно.

Такива ги правим и ние – и вече успяхме да я докараме до показно нашата 22 кВт зарядна станция на откриването на Клуб КарамЕЛ. Този месец подготвяме първите четири и като ги купят и монтираме влизат веднага в "тока" – това е прякорът на ВсичкоТок локатора ни за зарядни станции, който един друг бъдещ електромобилист и готин приятел – Младен – нарече така (за кратко и удобно).

Готино стана тази вечер – другарско и приятно, Tesla-та зареди за 300 км пробег и опраши към Стара Загора. За това работим, за това сме вдъхновени и идват още много такива моменти. Така ще се запознаем с много нови приятели от цяла България и ще споделяме заряда.

Въобще – ВсичкоТок :).


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (6)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Илиян Звездоброев

Чудесно се е получило Дано да има все повече зарядни станции, че изведнъж ще възникне търсенето. Само една питанка - до колкото разбирам от текста, тази станция на КИА е тип 2. Но на зарядния локатор ВсичкоТок са отбелязани само стандартните за МОЛ-а - CEE червен и Евро (Шуко). Може би трябва да се добави и тип 2? Или да се добави като нова станция, а не точка, пак на същото място...

  Прикачени
  гост

Просто са припокрити на картата двете пинчета и трябва да се увеличи много, за да се видят и двете иначе го има - ето тук

  Прикачени
  гост
  1. Атанас Дечев

Ако някой тръгне да си купува нова Тесла от Холандия колко ще му излязат такси,данъци, акцизи в България?

  Прикачени
  гост

Акциз няма, мито също, плаща се ДДС в България (от Tesla искат да им се прати документа за платен ДДС), данък в общината не се плаща, че е електромобил, екотаксата е намалена с 44 лв - от 146 на 102 лв.

  Прикачени
  гост

А ДДС-то 20% ли е щото е малко грубо?

  Прикачени
  гост

Мхм, няма как - 20%

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна