Продажбите на новите по-свежи BYD електромобили вървят доста добре в Китай

Електромобили

В този блог: BYD e5 и EV300 с 48 кВтч батерия и 160 кВт електромотор.

Първите опити на BYD с електромобили имаха своите недостатъци. Доста такива имаше BYD e6 – тежък, тромав и неефективен. Но идват нови BYD електромобили, с подобрения в дизайна и техническите способности...

Още отначало BYD e6 получи толкова много негативни отзиви, че компанията реши да се пренасочи към плъгин хибриди, като BYD Qin, изоставяйки временно идеята за електро возилата.

Отскоро обаче BYD връща електромобилите като приоритет, след като инженерите на компанията са успели да подобрят енергийната плътност на LiFePO4 батериите. Представен е BYD e5, a на BYD Qin е добавена електро версия (BYD Qin EV300) и резултатите са доста прилични – през юли в Китай са продадени 2,075 BYD Qin EV300 и 1.358 BYD e5. За сравнение, от e6 са продадени 911 броя. Изглежда нови модели се продават по-добре, защото са евтини, по-леки, по-бързи и по-ефикасно.

Междувременно батерията на BYD e6 нарасна от 60 кВтч на 82 кВтч капацитет, което според компанията е увеличило пробега от 300 на 400 км. В същото време и колата е станала по-тежка – от 2,380 на 2,420 кг – което я прави още по-неефективна. С 82 кВтч батерия в този клас 400 определено не са добро постижение.

Но при новите модели има подобрения – BYD Qin EV300 и BYD e5 са оборудвани с една и съща задвижваща система с 48 кВтч батерия и 160 кВт електромотор, за 300 км пробег. Вероятно реалният пробег ще е по-скоро към 250 км, но с икономично каране 300 би трябвало да са постижими.

Ето какви данни обяви BYD за EV300:

  • Пробег: 300 км;
  • Ускорение 0-100 км/ч: 7.9 сек
  • Макс. мощност: 160 кВт
  • Макс. въртящ момент: 310 Нм
  • Цена: $40,000- $48,000

Засега компанията е фокусирана върху китайския пазар и в това има логика, предвид електромобилния бум там. Според Хосе Понтес от EV-Sales, през юли в Китай са продадени близо 34,000 електрички и буквално всяка седмица има представяне на някакво ново електро возило.

Извън Китай BYD продава най-вече електрически таксита и електробуси, каквито трябваше да произвежда и в българския град Брезник. Това не се случи поради различни "китайски и български фактори". Може пък с електромобилите да има повече успех, когато някой ден компанията получи сертификати  да ги продава в Европа.

От: pusheves.com


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Китайците май взеха щафетата от Тесла. Браво.

Гюркан
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари