Повечето шефове в авто компании все още смятат, че електромобилите няма да ги бъде

Електромобили

В този блог: Хора на управленски постове в автоиндустрията вярват повече във водорода.

Изследователската компания KPMG пусна годишното си проучване за автомобилната индустрия, което изглежда някак странно, предвид всичко, което се случи през изминалата година...

Според проучването, мнозинството от изпълнителните директори на компании от автомобилния свят все още мислят, че превозните средства задвижвани от батерии ще се провалят.

Почти всички големи автопроизводители твърдят, че вярват, че бъдещето на индустрията е електрическо. От проучването на KPMG обаче става ясно, че повече от половината анкетирани (54%) смятат, че електромобилите ще се провалят в търговската мрежа поради инфраструктурни предизвикателства. От друга страна 60% твърдят, че многократното презареждане ще ги съсипе (вероятно имат предвид батериите).

Според проучването, в което са анкетирани близо 1,000 изпълнителни директори (включително 90 от САЩ), повече от три четвърти от тях смятат, че бъдещето е във водородните горивни клетки.

Гари Силберг, лидер в автомобилния сектор в KPMG, предполага, че по-голямата част от текущите инвестиции в електрическа мобилност от установени автопроизводители се правят просто с цел да се спазват промените в законите за вредните емисии по цял свят:

"Няма съмнение, че производителите на автомобили се адаптират към по-строгите стандарти за ефективност по целия свят, а електрификацията е голяма част от това уравнение, въпреки че производителите продължават да се опитват да намалят разхода на гориво на двигателите с вътрешно горене. Предвид инвестициите от десетки милиарди долари (особено в Китай), сложната регулаторна среда в световен мащаб и бързото технологично развитие, неминуемо ще има ясни победители и губещи на електромобилния пазар".

Що се отнася до текущото състояние на пазара на електромобилите, шефовете на компании виждат като лидери BMW (21%) и след това Tesla с (14%) пазарен дял.

Това проучване е доста интересно, но също и демотивиращо, защото показва, че индустрията все още се опитва всячески да се държи като удавник за сламка към горивата до последно.

Единствената логична причина автопроизводителите да работят за електромобили с водородни горивни клетки е за да могат те, както и оператори и доставчици да печелят от продажбата на новия тип "гориво" (водород) било то и в по-малки количества.

Досега като че ли главно Toyota, Hyundai и Honda обръщаха по-сериозно внимание на горивните клетки, но настоящото проучване на KPMG показва, че нещата не стоят точно така и реално много повече компании все още залагат на тази технология. Или поне хора на високи позиции в съответните компании.

Hyundai вече сподели, че ще прави някакви електромобили докато технологията се развие достатъчно и стане по-масова, но дори компания като Toyota, която твърдо заставаше зад водорода (и все още продължава стабилно да работи в тази посока) започна да се ориентира към 100% електро модели.

Дето се вика – ще поживеем, ще видим, но със скоростта, която електромобилите са набрали, вече изглежда почти невъзможно тази технология с горивни клетки да ги измести от пазара - още повече като се имат предвид очакваните подобрения при батериите през следващите няколко години.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

хаха, това сигурно е от тия, платените проучвания, които се правят за да се получат едни зададени резултати!
доколкото, късата ми памет помни, преди около година VW бяха изключително активни в позицията си за неблагонадежност на EV, но след разчистване на определени хора, стремително подеха в посока на ЕV, дори вече говорят, че техните решения били революционни!!
Сигурно (благодарение на алчността) догодина същите тия "шефове" ще правят и те революционни електрички!

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения