Съветите на Мъск за добър електромотор

Компоненти
В този блог: Според ИД на Tesla важно е как охлаждаш ефективно електромотора за по-висока продължителна мощност.

Наскоро ми попадна видео беседа с Елон Мъск по време на MIT AeroAstro Centennial Symposium, в която Мъск говори за много интересни неща, сред които мнението му за изкуствения интелект и добрите електромотори...

Темата на този блог не е изкуственият интелект, но си струва да споделя само, че според Мъск да се развиваме сериозно ИИ технологиите означава да дърпаме дявола за опашката.

Въпрос от публиката за това как Tesla постига такова високо съотношение мощност към тегло с генериращия 416 кс електромотор (с тегло няма и 40 кг) на Model S, привлече вниманието ми.

"Ако се интересувате от съотношението мощност към тегло, ракетната турбо помпа е голямата работа," каза Мъск, допълвайки, че "турбо помпата на Merlin двигателя генерира 10,000 кс и тежи 70 кг (разходът на гориво е отделен въпрос)."

ОК, Елон, благодаря ти за това инфо, но интересът ми беше към електромоторите...

Ако имаш добре разработен AC индукционен мотор, да постигнеш високо съотношение мощност към тегло, супер реакция, ниска латентност, слаби пулсации на тока… тези неща някак са естествени за един AC индукционен мотор. По-голямото предизвикателство е ефективното охлаждане на електромотора, особено на ротора, който се върти с 18,000 об/мин. В Model S, ние охлаждаме ротора коаксиално, за да постигнем висока постоянна производителност. При електромоторите също така е лесно да постигнеш максимална мощност за кратък период от време – трудно е да постигаш постоянна пикова мощност, защото прегрява и затова е трудно да постигаш висока ефективност в сложен цикъл на шофиране. Това са проблемите, с които ние се опитваме да се справим.

  Елон Мъск

За професионалистите и хората, които познават добре работата на електромотора това едва ли са неизвестни неща. Така или иначе тези кратки пояснения на Мъск вероятно ще са полезни на мнозина, особено на хора търсещи своя път в новите разработки. И като гледам какви са отзивите за Tesla Model S, очевидно се справят с въпросните проблеми. Не е като да няма подменени задвижващи компоненти, но реагират бързо и правят подобрения, което означава повече доволни потребители.

Ето цялата видео беседа на английски. Темата на този блог е около 48:30 във видеото.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна