Новата най-голяма Supercharger станция в Европа с 42 колонки

Полезно и ефективно

В този блог: Tesla започна строежа на най-големата Supercharger станция в Европа.

Tesla все още е далеч от целта си да има 10 000 колонки за зареждане из целия свят до края на годината, но кой знае, може да успеят, ако продължават да строят такива станции като тази в Норвегия, може някак си да им излезе математиката.

Съвсем наскоро Тesla пусна в експлоатация най-големия си обект с 42 колонки за зареждане в Китай, а сега втори такъв се изгражда и в Норвегия, където компанията регистрира рекордни продажби миналия месец.

Слухове за строежа на този обект се появиха още през юли, но тогава от Tesla споделиха, че съществува вариант този проект да не се осъществи. Сега мениджърът на Tesla Norway Communications потвърди, че проектът е в ход и обектът ще бъде изграден с 42 Supercharger колонки за зареждане.

От Норвежката асоциация за електрически превозни средства пък смятат да използва мрежата на Tesla като пример за насърчаване на други автопроизводители и мрежи за зареждане да започнат с изграждането на подобни обекти с повече колонки за зареждане.

Обектът на Tesla ще бъде изграден до съществуващ обект, на който има само една зарядна станции с опция за зареждане на до три електромобила и ще бъде в близост до летището в Осло.

Електромобилите в Норвегия продължават да се увеличават с всеки изминал ден, но изграждането на зарядната инфраструктура все още изостава с темповете и подобни действия като това на Tesla със сигурност ще спомогнат за пътуванията на дълги разстояния, като за начало поне за собствениците на Tesla.

Ще бъде интересно да видим дали след време, както наскоро се случи в Китай, Tesla ще започне да произвежда и моделите си за Европа с допълнителен конектор за зареждане, който да позволява на колата да си взима ток и от зарядни станции, които не са собственост на компанията.

В проекто бюджета на страната за следващата година се предвижда въвеждането на диференциран данък за електромобилите в зависимост от теглото им.

Ако това предложение бъде прието, от него най-много ще пострадат собствениците на Tesla Model S и Tesla Model X, които ще трябва да плащат годишен данък, който може да стигне до 7,000 евро за топ версията на Model S.

За собствениците на базовата версия данъкът ще бъде около 700 евро, а Tesla Model 3 няма да подлежи на такъв данък, тъй като е с тегло под 2,500 кг.

Още Tesla новини:

 

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Илиян Звездоброев

42 * 120KW = 5040KW
5MW!!!! егати пауъра.....

  Прикачени
  гост

И практически изцяло от водни електроцентрали!

А ние в България ужким имаме капацитет за 3 гигавата ама едвам теглим 500 мегавата (10%), почти колкото от вятър в момента:
http://tso.bg/default.aspx/page-707/bg

  Прикачени
  гост
  1. ПЕТЪР ПЕТРОВ

За да сме коректни, мощността е на половина. Пак не е малко! 2,5 MW

  Прикачени
  гост

Истината е някъде между двете.
21 суперчарджера (с 2 колонки) x 160kW входна мощност (192A*480V*sqrt(3), изходната е ужким 145kW, въпреки че на второто поколение още пише 135kW) = 3,36MW
https://www.dropbox.com/s/g603m1i3tye52ae/2016-05-22%2011.57.55.jpg

  Прикачени
  Последно редактиран Преди 1 година от Влади Иванов Влади Иванов
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение

Потребителски рейтинг: 5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна