Хавайци смятат, че разреждането на батериите към мрежата им вреди

Технологии

В този блог: Контра мнение за балансиращата система Vehicle-to-grid.

На Vehicle-to-grid (V2G) технологията се гледа като на добър инструмент в помощ на регулиране натоварването на електро мрежите. Това е двупосочна връзка, която позволява енергията от електромобилна батерия да се подава към електрическата мрежа...

Екип от Университета на Хавай обаче смята, че тази технология може да е вредна за батериите заради допълнителните цикли на разреждане.

В "Durability and reliability of electric vehicle batteries under electric utility grid operations: Bidirectional charging impact analysis" проучването публикуван в Journal of Power Sources, Матю Дюбари и колегите му пишат, че разреждането на енергия от батерийни пакети към електро мрежата може да съкращава техния живот до под пет години. Другото им откритие е, че при забавяне на зареждане на батериите от мрежата ефектът върху клетките е незначителен.

Според Дюбари в последните години са правени много малко проучвания за ефекта на V2G технологията върху батериите. Допълнителното разреждане в "стационарен" режим може да е стресиращо за батериите за разлика от контролираното им зареждане от мрежата. Иначе казано, едно е да се прибереш с колата, да я боднеш в зареждачката и да започне енергично зареждане, а друго когато колата се зарежда в определени часове, с подаване на контролирана енергия.

Хавайският екип е правил лабораторни тестове с Panasonic 18650 NCA клетки, в опит да проучи ефектите от V2G/G2V в комбинация с различен тип зареждане (1 или 2 на ден, моментално, отложено и др.) и съответно с различно напрежение и големина на тока (AC, DC). Тествали са и ефекта на остаряване при различни температури.

Заключението на екипа е, че при две V2G сесии дневно загубата в капацитета на батериите се увеличава със 75%, а съпротивлението с 10%. При веднъж дневно резултатите са съответно 33% и 5%. Оттук и прогнозата за съкращаване на живота до под 5 години.

Като с всяка друга технология и при тази ще са нужни още много тестове, които да покажат какви са потенциалните вредни (и полезни) ефекти.

От: Greencarcongress

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Ангел Райковски

Направо со открили Америка.

  Прикачени
  гост
  1. Илиян Звездоброев

И аз отдавна съм се чудил на тая идея. Трябват ни по-добри батерии за това. От друга страна, трябва някъде да указваш, че примерно тая нощ не искаш колата ти да участва в V2G защото утре рано сутринта ще излизаш. А и иначе, ако ти се наложи спешно да излезеш, а колата ти е разредена, няма да е много приятно.

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна