Какво спъва спирачния ефект от рекуперацията при електромобилите?

Технологии

В този блог: Кратък анализ за влиянието на компонентите върху рекуперацията на електромобилите.

Някои електро модели имат силна рекуперация (връщане на енергия в батерията при намаляване на скоростта), но повечето са ограничени от производителите, както и възможността ни за избор на степента на рекупериране в движение...

Въпросът е заради кой компонент на задвижващата система се прилагат такива ограничения? Дали е заради електромотора, инвертора или пък заради батерията?

Електромоторът – бил той асинхронен или синхронен с постоянни магнити – работи много ефективно и като задвижващ агрегат, и като генератор и не би трябвало да е ограничаващ фактор по отношение на спирачна сила.

Инверторът също се справя много добре със задачата, като естествено силата на рекупериране спада с намаляване на оборотите на електромотора, но иначе тези два агрегата не поставят ограничения.

Остана батерията. Както и за високите цени, тя е набедена и за ограниченията при рекуперирането.

Обикновено литиево-йонните батерийни клетки използвани в електромобилите са способни на поне 2C степен на разреждане, но само 0.8C до 1C зареждане. C-степента е мярка за разреждане на батерия по отношение на нейния максимален капацитет. 1C степен означава, че батерията ще се разреди за 1 час. При батерия с капацитет 100 амперчаса разрядният ток е 100 ампера.

Това подсказва, че степента на зареждане трябва да бъде ограничена до не повече от 40-50% от тази на разреждане. Електромобилните батерии понасят много по-големи краткосрочни натоварвания, но интензивното разреждане води най-вече до повишаване на температурата в клетките. Мощното зареждане от своя страна може да доведе до отлагане на литиеви йони върху катода и съответно загуба на капацитет.

Препоръката ни към автопроизводителите винаги ще бъде да добавят начин за контрол на рекуперацията. Дали ще е чрез бутон или от скоростния лост, важно е когато караш своя електромобил да можеш да контролираш степента на рекуперация.

От: Charged EVs


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Илиян Звездоброев

Еми със суперкондензатори за буфер Ама сложна работа....

  Прикачени
  гост

Ами явно са много скъпи... Швейцарците от nanoFlowcell се хвалят, че са успели да накарат горивните си клетки да произвеждат ток доПоискване (on Demand) и вече нямат нужда от тях, макар и с цената да нямат рекупериране изобщо... Но те явно се целят в домашно производство на ток от тяхното bi-ION гориво и само ни разпъшкват с красивите си коли (QUANTiNO) и уникалния си 48 волтов 45-phase low-voltage motor

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение

Потребителски рейтинг: 5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна