Израелска стартъп компания е разработила батерия, която се зарежда за 5 мин

Технологии

В този блог: Израелска стартъп компания твърди, че е разработила батерия за електромобили, която се зарежда за 5 мин.

Битката за това кой ще изкара първи на пазара революционна батерия за електромобили продължава да се разраства и все повече компании започват да представят възможни решения.

Едно от последните е на базираната в Израел стартираща компания StoreDot, която от няколко години вече разработва своя собствена батерия за електромобили.

Както с всяка нова технология така и с тази е трудно да се прецени, колко точно надеждна е тя преди да я видим в действие, но фактът, че компании като Daimler са сред водещите инвеститори, може би дава известна доза надежда, че нещо сериозно може да излезе накрая.

От StoreDot успяха да си осигурят свежо финансиране на стойност $60 милиона, за да пристъпят към процес на производство, а поделението на Daimler, което се занимава с производството на камиони е сред най-заинтересованите от новата технология компании и най-големи инвеститори до момента. Сред останалите инвеститори на StoreDot са и Samsung, които преди няколко също дни обявиха своята нова батерия за електромобили.

Основната технология на StoreDot включва химически синтезирани органични молекули с небиологичен произход. Тези иновативни молекули демонстрират уникални настройващи се оптични и електрохимични свойства, които позволяват по-добро представяне на устройствата за съхранение на енергия.

Те твърдят, че тяхната акумулаторна система може да бъде напълно заредена в рамките на 5 минути и позволява обхват до 480 километра, което означава батерия с повече от 75 кВтч енергиен капацитет в автомобил със средна големина.

Това е горе долу всичко, което знаем за тази нова технология в момента, но компанията твърди, че цели да я доведе до масово производство в собствената си фабрика"OneGiga", до 2022г. Те планират да построят и завод в Шенжен, Китай и ще се стремят към капацитет от 1 до 10 GWh годишно.

Сравнително лесно е да направиш батерия, която да е на добра цена, да се зарежда бързо или да има висока енергийна плътност, но не е никак лесно да комбинираш всички това на едно място.

Все пак е чудесно да виждаме, че все повече и повече компании търсят решение и като се има предвид, че Daimler вече са в позицията на догонващи в този сегмент, подобно решение би променило коренно развитието на електрическата мобилност, ако технологията се окаже наистина приложима.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Марио Добрев

900 kW заряден ток (без загубите)!!! Играта загрубя!

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна