Китайският "безрелсов влак" ART вече се движи (тестово) в градски условия

Технологии

В този блог: Китайският безрелсов влак тръгва тестово в градски условия по улиците на град Жужоу в провинция Хунан.

Китайците много обичат влаковете си и именно тяхно дело са доста от най-модерните и иновативни влакови технологии в света. Някои от идеите им вече стават толкова нестандартни, че от тях се раждат хибриди между влак и автобус, движещи се на ток.

Новото превозно средство разработено от китайската CRRC Corporation, която е един от най-големите производители на влакове в света, бе представено по-рано тази година като "безрелсов автономен влак". Въпреки това има място за шофьор и на видеото по долу се вижда, че той се намира в кабината, макар реално, да не управлява возилото.

Точното име на тази гъсеница на колела е Autonomous Rail Transit (ART) и наистина много много прилича на влак, но се движи по виртуална линия вместо по релси, което реално го прави електробус?

ART побира до 300 пътника и може да развива до 70 км/ч, а след като първоначалните тестове през лятото приключиха, той вече се движи в градски условия в град Жужоу. Компанията създател CRRC се надява до следващата година вече да е пуснат официално в експлоатация, а с ART целта им е не само да борят задръствания, но и да спомогнат за намаляване на силното замърсяване на въздуха, което е огромен проблем в страната.

Возилото се задвижва само с ток и за 10 минути може да се зареди достатъчно, за да измине 25 км. Подобно е на тествания преди години в София електробус (с ултракондензатор), който се зареждаше за около 7 минути на Сточна гара и можеше да измине разстоянието до депо Искър и обратно (23 км) с този заряд. Разликата е в това, че този електробус беше колкото един от трите вагона на ART.

Към тях обаче могат да добавят още при нужда. В движение ART следва двойна пунктирана линия по маршрута и разчита на сензори като на все по-бързо развиващите се автономни електромобили.

Работата по ART е започнала още през 2013 г. в търсене на решения за облекчаване на тежките задръствания в китайските градски центрове. В отговор CRRC е успяла да разработи ART като рентабилно решение почти на цената на конвенционален автобус. 

Предимството на тази система е, че тя работи точно като трамвай или градски влак, но изисква само малка част от инвестицията по отношение на инфраструктурата, тъй като не се изискват трасета.

 

И още едно видео обясняващо в детайл как точно работи системата

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума