Според проект на последния доклад на Boston Consulting Group (BCG) върху автомобилното движение, наречен Power Autos to 2020, конвенционални автомобилни технологии имат значителен потенциал за намаляване на емисиите и може да постигнат стойности на CO2 с 40/100 по-ниски, от сегашните средни нива: 250-270 г/км в Съединените щати, 150-170 г/км в Европа и 130-140 г/км в Япония.
Посочено е, че разходите на потребителите за намаляване на CO2, ще е около половината от това, което се очакваше преди три години. В резултат на това, вероятно електрическите коли ще се сблъскват с ожесточена конкуренция от страна на тези, с двигатели с вътрешно горене - на базата на общата икономическа стойност за притежателите.
Батерията на електромобила е от основните фактори при формиране на цената му - очаква се тя да спадне рязко и въпреки това, прогнозно, ще представлява сериозен разход за потребителя - и така цената на електромобилите ще бъде до голяма степен зависима от цените на електроенергията и правителствените стимули.
В заключение в доклада се казва, че Китай и Европа ще бъдат най-големите пазари за електрически превозни средства през 2020 г, в резултат на силна държавна подкрепа. Въпреки това, за Китай се счита, че е с "маска", защото значимото обществено популяризиране на електро колите, все още не се е ангажирало с пробив в батериините технологии или със значителни продажби извън обществените паркове.
[Източник: Thegreencarwebsite]