Става дума за платформата на Lotus Evora 414E Hybrid, разработена със заем по програма на английския Technology Strategy Board. Tesla Motors все още не е популярна у нас, далеч не и колкото Opel, например, но вече използва продукти на Lotus - електрическият Tesla Roadster всъщност има шаси и купе на Lotus Elise. Сега обратно към Emerg-E и взаимстваното от Evora:
Шаси и задвижване
Шасито на Evora, като всеки сегашен Lotus, и като Tesla Roadster, е изработено от екструдирани алуминиеви секции, свързани помежду си със специално лепило. Здравината на платформата е като на състезателна кола, а теглото от само около 200 кг я прави идеална база за "уличен спортист".
Окачването също е алуминиево, съответно и Evora, и Emerg-E използват Bilstein амортисьори и Eibach пружини. Evora 414E и Infiniti Emerg-E също така имат регенеративна спирачна система, която да зарежда батерията с енергия.
Мощността за задвижване се осигурява от два електромотора с общо 296 кВ (402 к.с.) и 1,000 Нм въртящ момент - достатъчно за ускоряване от 0-100 км/ч за 4.1 сек и максимална скорост (ограничена до) 222 км/ч.
Батерията е малка и с капацитет 15 кВтч, които позволяват изминаване на около 50 км на електричество, а след изчерпване на заряда се включва разработеният от Lotus трицилиндров 1.2-литров двигател с мощност 37 кВ (50 к.с.).
За разлика от двигателите с вътрешно горене на електромобилите с удължен пробег като Fisker Karma и Opel Ampera, обаче, това е двигател, предназначен специално за зареждаеми хибриди - малък, лек и оптимизиран за максимална ефективност. С този малък мотор Emerg-E ще може да изминава още 435 км за общ пробег от около 485 км.
Купе
Всичко това е много хубаво, но, особено по време на автосалоните почти не се вижда. Ние, зрителите, виждаме най-вече красивата външна обвивка и точно в това отношение Infiniti Emerg-E привлече много погледи на Автосалон Женева 2012. Моделът определено говори за марката, но се отличава от останалите й произведения.
Все пак производствените планове не са точно обявени, но с такива разработки зелените спортни коли ще помогнат много за създаване на добър имидж за електромобила. Да, искаме ги още сега, но ще трябва да стиснем зъби и да почакаме още.
[От: Green Car Reports]