Веднага ви даваме бърз пример. В Германия от април 2012 Nissan LEAF се продава на цена от €36,900. В Естония по някаква причина е по-скъпо - базовата цена е 39,990 - което пък е доста над стойността в САЩ, където LEAF тръгва от само $35,200. Съответно, при максимална отстъпка от €18,000, в балтийската република японският електромобил ще може да се купи почти на половин цена или около €22,000.
Естонският електромобилен кредит е ограничен до максимум 50% от цената на електрическо превозно средство или максимум €18,000, което от двете е по-ниско и това кръцва 45% от цената на LEAF. Звучи като супер сделка, а като се сетя, че отдавна се каня да посетя най-стария стар град (центъра на Талин) сега имам сериозен стимул да се метна дотам и да разбера повече за това как работи схемата.
Такива неща разправят колегите от испанския forococheselectricos.com, които се занимават точно с това, с което и ние в eCars.bg - отразяват развитието на електрическата мобилност в широк мащаб. Те казват още, че Peugeot iOn също се предлага с такъв кредит, а цената, която както в България е около €35,000, след отстъпката спада на около 17,000. Да не говорим за Renault Zoe, който след излизането си на пазара би струвал около €10,000 при максимална отстъпка в Естония.
Супер готиният френски електромобил все още не се движи по улиците, но в Естония вече и пощите тестват електромобили, като че ли за да не изостават от правителствените агенции и служби, които тихичко се придвижват с Mitsubishi i-MiEV.
Страхотно – ще почерпим опит – ще го представим в България и ще действаме ефективно за реализиране на подобни инициативи и у нас. А за схемата в Естония, сещате се, със сигурност има изисквания - ще ги проучим и ще ви светнем какви са - току виж се намери начин да се купуват електромобили от там...
eCars.bg