BMW i3 концепцията, обаче, както обикновено става, май ще си остане такава. Свежото ново решение с полу-стъклените врати, например, вече започва да се "изплъзва". От представянето на BMW i3 купе насам на Facebook страницата на марката и дори на самия уебсайт новият оранжев мъник замести оригиналната версия с четири врати. Тя, разбира се, не е изчезнала. Това, което изчезна, са точно тези отличаващи от тълпата новаторски врати – BMW i3 купе е с все така скучните и до болка познати ни врати. Те са си ОК, в това няма спор, но сега новият електро модел на BMW изглежда опериран от оригиналната си идея и красота, а това е малко тъжно. Поне за нас.
С над един милион фена на своята Facebook страница BMW i и невероятната активност там, след тоновете въпроси, които задаваше покрай снимките, компанията очевидно е разбрала какво точно търсят хората. Виждали сме множество коментари за меко казано странните според мнозина стъклен таван и врати - да, за съжаление хората са прекалено консервативни. Затова няма да се учудим, ако електромобилите на BMW изглеждат по-обикновено, то ще е заради нас, потребителите.
Поне за Франция се говорело, че цената може да е и под €40,000, а там има и солиден данъчен кредит при покупка на електромобил. Френското правителство обаче реши да защити родното производство и той май важи само за електромобили произведени във Франция . И все пак е много интересно защо след BMW-i-us в Google изведнъж се появи и BMW-i-fr – трябва да има причина стартът да е първо във Франция. Въобще, изглежда малко странно (но не се съмняваме, че е добре преценено) – първи магазин в Англия, пазарен дебют във Франция... нали е германско това чудо? Ами да, но там, в Германия, няма (засега) официални държавни данъчни или финансови стимули за покупка на електромобил, като в Англия и Франция. И понеже електро колите са още скъпи, очевидно автопроизводителите търсят най-атрактивните пазари, на които могат да предлагат на по-ниски цени.
У нас засега сме на етап предложение за 5,000 лв приспадане от цената на нов електромобил, което е наполовина на 5,000, обаче си е супер като за старт и е супер важна стъпка в подкрепа на електрическата мобилност. Причината е проста – автопроизводителите вече имат (една идея) повече стимул да предлагат електромобили у нас. Чудесно е да сме със стегната фискална политика, но ще бъде чудесно и да помогнем на "новото" и ефективно транспортно направление. То си е за нас .
[От: TechVehi]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.