Сряда, 23 Октомври 2013 08:50

Аутобан тунинг – германски пакет за Tesla Model S

От
tesla-model-s-autobahn
В Tesla Model S със 170 км/ч по мюнхенския аутобан – Снимка: eCars.bg
В този блог: Какво правиш, когато искаш да се състезаваш с Audi, BMW и Mercedes в родната им страна с електро кола? Тунинг!

Бихме останали в Мюнхен след eCarTec изложението, но едва ли щяха да ни поканят на вчерашната Tesla Motors среща в града с участието на Елон Мъск. Поводът за нея малко или много са все още слабите продажби на Model S в Германия, където консерватизмът и практичността доминират...

Наистина, да видиш електромобил по улиците на Мюнхен е рядкост. Но на малкия eCarTec щанд на Tesla Motors вреше от хора. Изложеният Model S трудно се виждаше и отвсякъде лъхаше на огромен интерес. Защо тогава продажбите на Model S са по-слаби от тези на Nissan LEAF, например?

В Германия има много причини за това. Без ограничения на трилентовите аутобани, камара топ луксозни модели и бензиностанции навсякъде, германците са свикнали с определено ниво. Tesla Model S изкарва и по 500 км с едно зареждане, но с продължително каране в диапазона 150-200 км/ч това няма е точно така. В добавка, бързите зарядни станции за електро коли все още не са достатъчно.

И ето ти сам Мъск в Германия, да позасили нещата. В случая, с Аутобан тунинг пакет за Tesla Model S. Задачата да го разработи се пада на топ екип от инженери на Tesla и най-хубавото е, че в последствие ще могат да го използват всички – няма само германците да обират каймака я!

Точни детайли за Аутобан тунинг пакета Мъск не е дал, но в негов стил е подхвърлил, че Model S ще предлага по-добро управление при високи скорости. Хм, при нашия тест в диапазона 170-190 км/ч не забелязахме да има нужда от такива подобрения. Но пък ако искат да подобрят колата още, кой би отказал добавките.

Управлението ОК, но какво правим с пробега? При тези скорости и сегашната технология няма кой знае какво да се направи. Ще "го борят" с мрежа от Supercharger зарядни станции този проблем. В момента в Германия се изграждат първите шест станции от този тип и тук идва една малко шокираща новина:

Мощността на станциите няма да е 120, а 135 кВ и се очаква в бъдеще да я вдигат още!

До края на 2014-та в Германия трябва да има 40-50 станции и в която и точка да се намираш, ще си на не повече от 200 км от бърз заряд. За въпросния период целта е да покрият 80% от населението с тези параметри.

И още: точно изгледахме видео от събитието в сервизния център на Tesla в Мюнхен. Когато минахме оттам само преди няколко дена видяхме няколко коли и механици. А сега са го преобразили на парти хале за сбирката (видеото е мноого дълго, сбирката е след 14-та минута): http://www.youtube.com/watch?v=MmQb94EF1UY.

А към края се чува нещо много интересно:

Притежател на Model S от Словения казва, че е дошъл за събитието със своя Model S изминавайки 450 км с едно зареждане и средна скорост 100 км/ч.

Да бяхме останали, а? Можеше да изиграем едно театро на Мъск да се просълзи и да рече поне един салон да отвори в България. Ама айде от нас да мине, да го оставим на мира, че с тая Германия бая тунинг го чака Laughing.

От: Horst L?ning

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 1878 пъти Последна корекция Сряда, 23 Октомври 2013 10:32
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.