Sidebar

17
Сря, Юли
0 Нови блога
× Място за всякакви Nissan LEAF теми, коментари и мнения.

Покупка на Nissan Leaf

Преди 3 месеца 4 дни #5469 от betaserk
Отговор от betaserk по тема Покупка на Nissan Leaf
Здравейте, скоро и аз мисля да взема такъв Нисан, човека от Русе каза, че ще ми намери за около 15 000 лв, някой взимал ли е кола от него или да е отивал да гледа тази която беше сложил на обява/вече я бил продал и махна обявата/ и всякакви съвети ще са ми от полза за да не се набутам с някой боклук. Също така има ли някой собственик в Хасковска област да ми даде поне да седна в колата му, защото си нямам идея как е на живо, само на снимки и видео съм я виждал. Прочетох доста за батерията и доста ме е страх дали ще е ок, знам за 12 бара да са там, но това долколкото разбрах не е гаранция, то вярно късмета си е най-важен, но все пак.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #5507 от largo
Отговор от largo по тема Покупка на Nissan Leaf
Здравейте, аз се чудя дали има смисъл да си купя Leaf на старо за града за бюджет около 25 хиляди лева. В момента ползвам един стар Mercedes S500 и обмислях дали да го заменя с електрическа кола.
За извънградско имам друга кола, така че електрическата ще се ползва само за града на мястото на Мерцедеса. Направих някакви сметки за 4 години от които излиза че е все тая и за това се чудя. Ето ги сметките на бързо - запазване на Мерцедеса - 4 x 400 = 1600 лева местен данък, 4 x 200 лева = 800 лева масло и филтри, 7000 км годишно x 4 години x 20/100 x 2 лева = 11200 лева за бензин, 60 лева x 12 x 4 = 2880 - паркинг, остатъчна стойност след 4 години - 0 лева - общо разходи за 4 години за Мерца = ± 20500 лева.
Покупка Нисан - 25000 лв - 4000 лв текуща стойност на Мерца = 21000 лева, разходи за ток = 4 x 7000 x 2 / 100 = 560 лева, остатъчна стойност след 4 години = 5000 лева? (тук не е много ясно), общо разходи за 4 години 21000 - 5000 + 560 = 16560 лева ако тази остатъчна стойност от 5000 лева се окаже вярна. Тоест Нисана излиза малко по-изгодно. Не слагам разходи за гражданска и техническа поддръжка (примерно окачване) защото смятам че ще са едни и същи и при двете коли. Не съм сметнал и каско за Нисана, при Мерц-а каско не ползвам, но не знам дали кола за 20к е добре да се кара без каско. В случай че направя и каско на Нисана става + 4 години x 800 лева = 3200 лева, общо ± 20 хиляди лева.
Плюсовете на Leaf-a са - по нова година (2013-2015 примерно) а Мерца е от 2000 година :-), паркиране целодневно в синя и зелена зона. Минусите са: по-лоша возия, по-малко екстри, доста по-бавна, непрекъснато нужда от зареждане, невъзможност да се мръдне извън София ако другата кола нещо ми е извън строя, щото все пак с тоя стария Мерцедес ако реша спокойно мога да отида до Бургас примерно или където си поискам, макар че не е много вероятно това да ми се наложи.
Взех един Leaf от spark.bg да го тествам за един ден, беше от 2014 и range-a при нормално каране както си карам другата кола му беше около 90-100 км. Вътре изработката ми се стори доста дървена, но като покарах малко свикнах и не беше чак толкова зле като опции, пространство и цялостно усещане за колата.
Друг вариант е Bmw i3 (тествах такава, върви по-бързо от Нисана, удоволствието е определено по-голямо) ама гледах най-евтините са по 40 хиляди лева и там сметките съвсем не излизат.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #5508 от stealthhack
Отговор от stealthhack по тема Покупка на Nissan Leaf
Не знам защо си слагаш разходи за ток при положение че на EКО и на Кауфланд са безплатни зареждачките, а и на нощна тарифа да си зареждаш Лийфа си е около 2лв. на заредена батерия което е поне 100км. ! ! !

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #5509 от largo
Отговор от largo по тема Покупка на Nissan Leaf
Аз смятам да го зареждам при мен в гаража, но в интерес наистината поне засега имам и безплатни зарядни в офиса, които висят свободни. Но така или иначе разходите, които съм заложил горе са пренебрежимо малки - 560 лева за 4 години общо. Спокойно може да се задраскат от сметката - тогава ако 8 годишен Leaf остане със стойност 5000 лева - сметката е 16000 лева ако не се прави каско срещу 20500 лева за мерцедеса, тоест тук има някакво ценово предимство Нисана.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #5510 от largo
Отговор от largo по тема Покупка на Nissan Leaf
Аз смятам да го зареждам при мен в гаража, но в интерес наистината поне засега имам и безплатни зарядни в офиса, които висят свободни. Но така или иначе разходите за ток, които съм заложил горе са пренебрежимо малки - 560 лева за 4 години общо. Спокойно може да се задраскат от сметката - тогава ако 8 годишен Leaf остане със стойност 5000 лева - сметката е 16000 лева ако не се прави каско срещу 20500 лева за мерцедеса, тоест тук има някакво ценово предимство Нисана.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #5519 от anplmat
Отговор от anplmat по тема Покупка на Nissan Leaf

largo писа: паркиране целодневно в синя и зелена зона.


Здравейте, направи ми впечатление изказването за целодневното паркиране и искам да попитам дали ел. кола можеш да я зарежеш за цял ден в зона или важат ограниченията 2 часа за синя и 4 за зелена зона? Става въпрос за София и дали това някъде писмено е регламентирано?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 месеца 1 седмица #5520 от avataar
Отговор от avataar по тема Покупка на Nissan Leaf
Няма ограничения за безплатното паркиране. Регламентирано е в Наредба за организация на движението на територията на Столична община.

Чл. 104. (Нов - Решение № 521 по Протокол № 48 от 26.09.2013 г., изм. - Решение № 440 по Протокол № 37 от 20.07.2017 г., в сила от 1.10.2017 г. ) (1) (Предишен текст на чл. 104, изм. - Решение № 511 по Протокол № 58 от 26.07.2018 г.) На територията на Столична община изцяло електрическите превозни средства /ИЕПС/, електрически превозни средства с горивна клетка /ЕПСГК/ и двуколесните ППС паркират безплатно, като за двуколесните ППС се определя 1 /едно/ паркомясто на сто от общия брой на местата за паркиране в зоните за почасово платено паркиране. Редът за определяне на местата за зарядни станции на изцяло електрическите превозни средства /ИЕПС/, се определя със заповед на кмета на Столична община.

Чл. 105. (Нов - Решение № 521 по Протокол № 48 от 26.09.2013 г., изм. - Решение № 511 по Протокол № 58 от 26.07.2018 г.) Правото на изцяло електрическите превозни средства /ИЕПС/ и електрическите превозни средства с горивна клетка /ЕПСГК/ да паркират в режим на безплатно паркиране се установява с надлежно издаден стикер, залепен на предното стъкло на превозното средство. Същият се издава на собственик на изцяло електрическото превозно средство или на собственика на електрическото превозно средство с горивна клетка /ЕПСГК/ след заплащане еднократно на цена, равняваща се на разходите по издаване, активиране и контрол на стикера, която се определя с решение на Столичния общински съвет.

Hyundai Kona Electric 64kWh Premium
Следните потребители изказаха благодарности: anplmat

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум