Sidebar

22
Пон, Юли
2 Нови блога
× Място за всякакви Nissan LEAF теми, коментари и мнения.

Белият лебед на Вальо

Преди 3 месеца 3 седмици - Преди 3 месеца 3 седмици #5415 от ElectricCarMan
Отговор от ElectricCarMan по тема Белият лебед на Вальо
Storage % на литиевите батерии е 40-50%. Аз лично моя го оставям на 55% защото от време на време се включва сам да дозареди 12 волтовия акумулатор.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #5458 от betaserk
Отговор от betaserk по тема Белият лебед на Вальо
Здравей, супер ти е колата и дано и аз се вредя да си купя една, имам само един въпрос ако може, за колко време се зарежда от контакта 220 V, рових в нета, но не намерих инфо.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #5473 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Белият лебед на Вальо

betaserk писа: Здравей, супер ти е колата и дано и аз се вредя да си купя една, имам само един въпрос ако може, за колко време се зарежда от контакта 220 V, рових в нета, но не намерих инфо.


Здравей,

да ти кажа честно не съм засичал с точност. Активирал съм таймера и я оставям да се зарежда нощта след 23:00 до 07:00. Ползвам и режима, който предпазва батерията като я зарежда до 80%. Само петък и събота вечер съм направил да се зарежда до 100%, защото почти всеки уикенд пътувам до някъде и ми трябва 100% батерия :).

Иначе моята е с 3.5кВт часа бордово зарядно т.е. с повече от 3.5кВт за час и да искам не мога да зареждам. Г/д 20кВт/часа ми е използваемият обем на батерията т.е. това в идеалният случай означава 20/3.5 часа зареждане от 0 до 100 %. Или около 6 часа :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 6 дни - Преди 1 месец 6 дни #5599 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Белият лебед на Вальо
От доста време не съм писал и реших днес да го направя :)

Нисанчето продължава да си ме радва, но взех да се замислям дали да не го продам заедно с другата кола и да си взема новият с 40кВч батерия :). След като покарах електромобил вече с нежелание се качвам на кола с двг и само това че сега с тази батерия не мога спокойно да отида до тъщата се прежалвам да шофирам ICE кола. Но с 40кВч Лийф би трябвало с едно междинно зареждане да мога да отивам до Чипровци.

Иначе вече направих 6000км на Лийфчето. Бях споделил за един шум , който се чуваше като карам с над 50км/ч. Оказа се че е главина. Имам записан час за вторник( 18,06 ) и ще ми я сменят, така че вече няма да го има този дразнещ шум.

Другото, което наскоро ми се случи - миналият уикенд бях на тиймбилдинг с колегите и бях оставил колата за 2 дена в подземния паркинг. Когато се върнах бях много изненадан да разбера, че в акумулатора нямаше ток. Бях я оставил на 75% SOC, и първоначално се изплаших че ми е свършил тока в батерията. Но след като един колега ми даде ток и "запалих" без проблем констатирах 73% останал ток в батерията. С един колега замерихме акумулатора и показа 3.5 волта ток. На него пише Рено и си мисля че това е акумулатора , с който е излезнала от завода. Интересното е че вече 10ина дена след тази случка всяка вечер след работа преди да се кача в колата меря волтажа на акумулатора и все показва 12,4-12,8 В ( така и не го зареждах него ). Какво точно се е случило си остана мистерия за мен, но имам едно на ум, че трябва в скоро време да се сменя. И ако беше кола с двг щях да забележа, ако почне да пали с повече въртене, но сега никога не съм усещал симптоми всеки път с натискане на бутона си тръгва :)

Със затоплянето наблюдавам, че колата стана по-икономична + това че и аз свикнах да карам по-икономично и преди 2 уикенда успях да измина 182км с едно зареждане, като LeafSpy показваше, че имам още 8% заряд :) Вече почнах да си ходя до вилата и обратно без да зареждам там , като даже ми остават над 25% заряд (дори днес на връщане карах с климатик ). Извън населените места карам на автопилот с 84-85 км/ч .

И сега нещото , което чаках с нетърпение :) Тази седмица успях да отида до Доспат с Нисана. На отиване минах през Девин, даже спрях на зарядната станция там, за да я тествам дали работи . Там пристигнах с 40% остатъчен заряд. За съжаление първо изключих колата, тогава се сетих да направя скрийншот и се бяха занулили другите показатели.

Тук за около 45-50мин успях да заредя приблизително 3,5кв ток.


И продължих по пътя си. В Доспат пристигнах с остатък от 24%

Тук вече може да се видят 6км/кВч и имайки впредвид, че изкачването е доста голямо смятам , че това е добър разход. Забравих да снимам таблото, но там показваше 14,2 кВч/100км.

Това пътуване го обмислях от доста време и се радвам , че успях да го направя без никакви проблеми :) На връщане минах през Батак и както предполагах всичко беше точно.Остана ми 59% заряд .
- ( спирах, за да си налея вода и бях изключил колата, затова показва само 67км )

За цялото пътуване ми бяха нужни 26,59 кВч електроенергия за изминати общо 269,9км или грубо 10км с 1 кВч


Добавям още малко снимки от пътуването






Както и трип лога :)



Като за финал на този пост искам да кажа, че съм мега доволен от "Белият лебед". За тези почти 4 месеца и половина, през които го ползвам се научих да карам по икономично и да спазвам всички ограничения :), не че преди съм карал ненормално, но сега съм супер примерен ( даже започнах да се дразня като виждам колеги шофьори, които карат бясно и най-вече с повече от 20-30км/час над ограниченията ). Дори почна да ми носи удоволствие този начин на шофиране :) и все по-голямо желание да пътувам с колата, но може би щеше да е по-добре с поне 40кВч батерия, затова започнах да се замислям за новият Лийф.
Следните потребители изказаха благодарности: carpe_diem, Carl Zeiss

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 6 дни #5600 от ElectricCarMan
Отговор от ElectricCarMan по тема Белият лебед на Вальо
Дам, идва един момент в които искаш повече! И при мен дойде, аз даже съм я пуснал моята да се продава вече. Хвърлям око на Hyundai IONIQ.
Мен лично нещо не ме радват нещата около новия Лийф и ме загубиха като потенциален клиент.
Имам абсолютно същите наблюдения относно трафика около мен. Поне за този Лийф мога да кажа, че доста успокояващо ми действа. Липсата на вибрации и шум я прави супер приятна кола за пътувания, само пустата батерия да беше с 2-3 пъти по-голям капацитет.
Следните потребители изказаха благодарности: Касъклиев

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 седмици 5 часа #5616 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Белият лебед на Вальо

Касъклиев писа: ...
Дори почна да ми носи удоволствие този начин на шофиране :) и все по-голямо желание да пътувам с колата, но може би щеше да е по-добре с поне 40кВч батерия, затова започнах да се замислям за новият Лийф...
.


Колега, напълно те разбирам.
Апетитът идва с яденето. За мен новият Лийф е една чудесна машина. Ако смениш Л24 с Л40 ще почувстваш огромната разлика в пробега в положителна насока. Е-педалът е страхотна придобивка, която прави шофирането супер спокойно и реално ще използваш само педала на скоростта...

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 седмици 4 дни - Преди 3 седмици 4 дни #5618 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Белият лебед на Вальо
Виждам че от Нисан България предлагат и най-новата версия на Лийф-а


Жалко че има само Текна версия, защото цената ми идва малко в повече :(

btw Погледнах как стоят нещата на Нисан Словакия ( там колегите ми казаха, че ако върнеш кола по-стара от 15г ти правели 25% отстъпка за нов електромобил )

Та там имат и Н-конекта на малко по-добра цена.

Не знам дали има вариант колега да я вземе на цената с 25% отстъпка и после да ми я продаде :) звучи логично да не е толкова лесно
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 седмици 3 дни #5619 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Белият лебед на Вальо
Бях изпратил запитване до Нисан България вчера, днес ми отговориха, че в момента нямат налични Нисан-и с 62кВч батерия. Най-рано се очаква да има накрая на годината , ако се поръча сега.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 дни 19 часа - Преди 2 дни 19 часа #5638 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Белият лебед на Вальо
Здравейте :)

Обмислям едно пътуване до морето с нисанчето :) Някой дали е правил подобен преход от Пловдив/ около Пловдив до Бургас например с Лийф с 24кВч батерия? Смятам да мина през Кауфланд-а в Стара Загора и след това се чудя дали на AC-то на бензиностанция Еко ( Нова Загора ) или в Ямбол на AC ( за отиване май не е изгодно да се отбива до DC-то на Ямбол, а DC-то в Сливен не работи ) и след това в Бургас някъде. Виждам , че имат доста AC станции освен DC-то на Кауфланд. Не знам на тази до общината дали мога да оставя колата да се зарежда няколко часа ( с моето бордово зарядно от 3.5кВч малко мъка ), тъкмо да отида на плаж :)

Ще се радвам, ако има хора които могат да споделят повече за зарядните станции в Бургас.

Както ще се радвам и , ако успея да отида и да се върна обратно без проблеми :):):)


PS: Сега погледнах пак и установих че в Сливен има и зарядна станция на KIA. Надявам се в събота да работят, защото май по-изгодно ми идва да мина от там.
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 20 часа #5640 от ElectricCarMan
Отговор от ElectricCarMan по тема Белият лебед на Вальо
Аз съм го правил но от София.
Зарядната станция на Кауфланд Стара Загора и след това на КИА Сливен са и за мен най-оптималния избор. Зареди на Стара Загора поне 99%, тъй като ще си повисиш на КИА Сливен поне 2 часа, ние ходихме да разгледаме града. От КИА Сливен тръгнахме на 95% и стигнахме до Созопол със ---%. Иначе на връщане ползвахме Кауфланд Бургас до 99% и на Сливен бяхме на около 20%.

Не препоръчвам много DC станции, тъй като след като заредихме на Кауфланд Стара Загора Лийфчо беше на 1 лентичка под червената зона или около 45 градуса на ЛийфСпай. Разбира се ние преди това заредихме на ЕКО преди Пловдив на магистралата, та това ни беше 2-ро DC зареждане в рамките на час.
Следните потребители изказаха благодарности: Касъклиев

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 16 часа 10 минути - Преди 16 часа 1 минута #5641 от Касъклиев
Отговор от Касъклиев по тема Белият лебед на Вальо
Да се похваля най-напред :) Успях да отида до Бургас и да се върна обратно :) И всичкото това в рамките на 1 ден( отидох и се върнах в един и същи ден, но не го препоръчвам ) .

От вкъщи тръгнахме в 6:30 със 100% заряд, а на Кауфланда в Стара Загора бяхме точно 2мин преди официално да отворят :) Според зарядната станция имах 32% остатък, LeafSpy показваше 38%.


След около 20 минутно зареждане от тук тръгнахме със заряд от 93% и продължихме към зарядната станция на КИА Сливен. Карах на автопилот с 85км/ч като на по-продължителните изкачвания, и след като виждах моментен разход над 30кВч/100км "отпусках" малко газта до към 70км/ч.


В около 9:45 вече бях на КИА Сливен. Гледах максимално бързо да се включа в зарядната и даже не успях да направя снимка на таблото :( Имахме 48% заряд и след малко сметки прецених, че до Кауфланд Бургас ще са ми нужни поне 75%, за да съм спокоен. А за да ги достигна ми бяха необходими почти час и половина ( мъка е с това слабо бордово зарядно )


На Кауфланд Бургас пристигнахме в 13:05. Оставаща батерия според таблото 11%, а според Leaf spy 20.5%. Пак гледах да се движа с 85км/ч и отпусках на продължителните изкачвания ( уж за икономия :) ) Среден разход Пловдив-Бургас 11,5кВч/100км, и изминати 277км.




Заредих до 85% и решихме да отидем до Морската градина, да хапнем някъде и да поплажуваме малко , за радост на малките :) Паркирах на алеята в Морската градина на зелена зона. Обадих се на телефона, който бяха оставили на знаците, за да попитам дали трябва да плащам или за електромобили е безплатно. От там ми отговориха, че е безплатно и изненадата беше голяма, когато след плажа връщайки се към колата видях, че имам сложена скоба ;( . Наложи се пак да звъня на същият този телефон и малко изнервен да обяснявам, че ми казаха първо , че няма проблем , а после ми сложили скоба. След като дойдоха на място и се увериха, че не лъжа, че колата е на ток , махнаха скобата :)


И така вече бяхме готови да тръгнем обратно към Пловдив. Минах пак през Кауфланда в Бургас и дозаредих до 99% . Вече се появи и 8-мата чертичка за температурата на батерията, за която Leaf spy показваше 40.8 градуса. Решихме отново да минем през КИА Сливен и после Кауфланд Стара Загора. В Сливен бяхме с оставащ заряд според таблото 31% и 39% що се отнася до Leaf spy. Този път за 1 час заредихме до 50%(55.6% Leaf spy ) и продължихме към Стара Загора.Там бяхме с 8% (16%). Средният разход вече беше 11,6 кВч/100км. Часът беше 21:35 и затова реших бързо, докато не е затворил Кауфланд да включа колата да се зареди и да продължим към вкъщи. Батерията беше 38,1 градуса. Тук за 25мин от 8% станаха 98% и потеглихме с почти 43 градуса на батерията. И понеже видях сутринта , че по-малко от 70% бяха нужни , за да стигна от нас до Стара Загора, и имайки сега 98% батерия, пък и бързайки вече да се прибера, реших да не карам чак толкова икономично :). Затова си позволих да настроя автопилота на 95км/час. С разликата м/у тази и реалната скорост реших, че идва +1/2км/ч над разрешената( като през населените места, а и там където има ограничения си спазвах разрешените скорости ). Пристигнах с 24(30.9)%.Среден разход вече 11,8 кВч/100км





Доволен съм , че успях да направя тази обиколка с Лийф-чето. Като цяло не е добра идея този преход да се прави в рамките на 1 ден. Затвърждава се желанието ми да имам по-голяма батерия, както и по-голямо бордно зарядно защото на AC станциите е прекалено бавно. Интересно ми е , ако бях с Лийф с 30кВч батерия дали щях да имам нужда да минавам през Сливен за зареждане. Там заредих едни допълнителни между 6 и 6 кВч ток, които по-голямата батерията би трябвало да ги има, като разлика с моята. Само не знам дали разхода ще е много по-висок, заради теглото на батерията. Сега вече мога спокойно да казвам на всички на около, които постоянно ме питат дали ще мога да отида с електричката до морето, че няма никакъв проблем :) Малко по-големичка батерия би скъсила и времето за път и то би било по-нормално ( все пак час и половина на отиване ми отне заряда в Сливен ). Следващият път, ако работи DC-то в Сливен ще пробвам там да заредя тези 5-6кВч ток :) предполагам че това ще ме спести около час и 15мин поне. Последното зареждане вчера първите 5-6мин поне, се зареждаше с 45+ кВт, след малко сметки средната скорост идва 37кВт
Прикачени файлове:
Следните потребители изказаха благодарности: ElectricCarMan

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум