Sidebar

13
Сря, Ное
8 Нови блога
× Място за всякакви Opel Ampera теми, коментари и мнения.

Моята Ампера

Преди 1 година 7 месеца #3996 от murry
Отговор от murry по тема Моята Ампера
Да, няма начин до колкото знам и аз. Затова като взех колата един от одометрите (A) реших да го рестартирам и да не го ползвам - за да знам под моя егида какво се случва с колата :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 6 месеца #4026 от murry
Отговор от murry по тема Моята Ампера
Пътуване София - Търново миналия уикенд (включих на Hold като се качих на магистралата и не прецених кога трябва да включа на Normal - затова остана заряд в батерията).
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 6 месеца #4027 от murry
Отговор от murry по тема Моята Ампера
И на края на деня след обикаляне в района на Велико Търново и половин час зареждане в шуко.
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 6 месеца #4028 от petko_voyvoda
Отговор от petko_voyvoda по тема Моята Ампера
Разхода е супер. Колкото до тока - за половин час колко успя да заредиш? И как се отрази магистралното каране на пробега - можеш ли да споделиш колко време кара (предполагам, че си тръгнал с пълна батерия) преди бензинеца да се включи в играта? :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 6 месеца - Преди 1 година 6 месеца #4029 от murry
Отговор от murry по тема Моята Ампера
Разхода е доста добре, да :)

Създадох си навика при пътувания извънградско когато знам, че пробега няма да ми стигне (пр. е повече от 70км) като излеза на по-бърза отсечка (пр. магистрала) да превключа на Hold режим (което инструктира волта да държи този заряд - работи главно на бензинов двигател). После последните километри (пр. ако са ми останали 30км ел. заряд, изключвам hold-а 30км преди да стигна) ги ползвам на ток когато е по-бавна средната скорост. Така би трябвало да се достига най-добро ефишънси. Разбира се не уцелвам винаги с estimation-ите и опита от няколкото пътувания до момента показват, че все се прибирам вкъщи с останали 10-15км range - но нищо :)

За половин час в шуко би трябвало да е заредило нещо от рода на 0.8kWh, тъй като сток чарджъра на шуко вкарва максимум 1.7kWh ако не се лъжа. При зарядната станция вкъщи (гордо направена от eCars - минутки за реклама) зарежда по 3.3kWh, което са около 15-на километра на час.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 6 месеца #4031 от Mario62
Отговор от Mario62 по тема Моята Ампера
Аз предпочитам на дълги пътувания да карам на Mountain. По-еластично е и двигателя не реве толкова. Тогава си запазва 30 % от батерията и като стигна в града (или курорта) ги ползвам. Даже ако съм забравил да включа навреме и на празна батерия го превключа си ги дозарежда трийсетте процента. Можеш да го оставиш паркиран и заключен и да си побръмчи да зареди, докъто се разтъпчеш...
Следните потребители изказаха благодарности: sweeper

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 6 месеца - Преди 1 година 6 месеца #4032 от Mario62
Отговор от Mario62 по тема Моята Ампера
А да попитам, как се държи VoltA със станцията на eCars, че моята Ампера е от първото поколение и като се зареди почва едно бипкане - ту се включва - ту изключва... Жена ми не може да спи и ме пъди да я изключа. Даже си я оставих при тях по празниците (колата, не жената) да я тестват и сега ми подготвят ъпгрейд на софтвера на зарядната станция...

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 6 месеца #4034 от murry
Отговор от murry по тема Моята Ампера
1) Ще пробвам мурафета с Mountain mode-а.
2) Работи отлично след смяната на софтуера - и при мен го имаше същия проблем, но края на миналата седмица Марто дойде и инсталира ъпдейтнатата платка и вече е супер.

П.П. Благодаря, че си оставил колата си за тестовете :) Иначе и мен ме дразнеше парформънса "Звук и светлина" дето си правеха колата и станцията нощем, та виждах кога пише, че ще се зареди напълно и слизах да я ънплъг-вам. Но сега вече е супер с последния софтуерен ъпдейт.
Следните потребители изказаха благодарности: Mario62

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 6 месеца #4082 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Моята Ампера
Опа момци, благодарско за търпението за "последния софтуерен ъпдейт" :lol:

Само по себе си туй ме накара да си вкарам едни възгордени мисли от типа "еее и ние вече имаме нещо, че го и го ъпдейтваме" :lol:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 3 месеца #4338 от iceniko
Отговор от iceniko по тема Моята Ампера

Някой да има мнение(я) за обявите в БГ относо Ампера за 20-22к лв.?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 3 месеца #4340 от murry
Отговор от murry по тема Моята Ампера
Намерих обявата, за която говориш. Много ниско ми се стори - за около 10К евро има две коли в mobile.de (едната на 260К км), другите започват от 13-14К евро и стигат до доста повече. Малко нереално ниско ми се струва цената, освен ако не е тоталната кола, която е оправена и се изнася от дадената държава.

Реалните им цени са около 30К лева за кола на малко под 100,000 километра до колкото виждам.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 3 месеца #4341 от plamengerchev
Отговор от plamengerchev по тема Моята Ампера
за 10-12к евро има много - на
www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m129578...-rev-2013-grijs.html
www.autoscout24.bg/objava/opel-ampera-e-...50040a241c?cldtidx=6
в Холандия/Белгия са много, но са модели 2012/3 на 120-160 000 км и не се знае как е батерията
Да не забравяме че има и още 1000 евро за докарване и регистрация.
Има и за под 9000 евро - www.leparking.fr/voiture-occasion/opel-a...tri%3Dprix_croissant
Може би трябва да погледнеш по постовете кое да гледаш при покупка за да не попаднеш на нещо което да трябва сериозен ремонт/подмяна
и да ти излезе солено.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 3 месеца - Преди 1 година 3 месеца #4358 от kovat
Отговор от kovat по тема Моята Ампера
Здравейте, някой да знае Ампера на части ? Оглеждам се за Battery Charger GM № 24276662 . Това е онборд зареждачката която се намира зад преден десен мигач. Малко смешно и безпроблемно ми беше като видях как жената е "чукнала" отзад един сеат , докато колата не изгасна,изрева нещо и от Дженеръс не ме "зарадваха" с една проформа на стойност 5140лв. "Посмейте" се с мен гледайки снимките от ПТП-то.... Удара е само жулнатото в бронята... Весела отпуска на отпускарите !!!
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 3 месеца #4359 от ivand911
Отговор от ivand911 по тема Моята Ампера
В Америка няколко сайта му дават цена от 950$ на тоя чарджър.
www.gmpartsdirect.com/oem-parts/gm-battery-charger-24276662

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 3 месеца #4361 от sweeper
Отговор от sweeper по тема Моята Ампера
Здравейте колеги, съвсем нов съм във форума. Искам да ви попитам относно регистрацията на нововнесена Ампера в КАТ. Договорих една от Люксембург. Но се оказа, че оригиналните регистрационни документи (2 талона) по тяхното законодателство трябвало да се върнат от продавача в техния "КАТ". Тук може ли да се мине само с копия и договора за покупко-продажба или искат оригиналните талони? И още - вече въведена ли е Амперата в регистрите на КАТ като Електромобил или при всяка регистрация трябва да го доказваме отново? Екотакса плаща ли се?
Благодаря предварително за отговорите ви.
Поздрави и дано скоро и аз да се електрифицирам :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 3 месеца #4367 от kovat
Отговор от kovat по тема Моята Ампера
Здрасти на всички,
Свалих си счупената букса на зареждачката и сега търся букса HV280 Delphi. www.who-sells-it.com/cy/delphi-automotiv...4-48470/page-19.html www.mouser.bg/ProductDetail/Aptiv-former...JN71rdkuIDa1JmwgUg==
Чудя се дали да не я залепя просто, но е доста рискова и непрофесионална работа. Та затова си търся нова такава. Ще ми бъде радостно ако някой се сеща за нещо по въпросната джаджа.
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 2 месеца #4382 от sweeper
Отговор от sweeper по тема Моята Ампера
Вече имам регистрация на Амперата като кола с електродвигател :) в КАТ Пловдив. Предстои посещение в общината за стикер позволяващ безплатно пракиране в Синя и Зелена зона.
По-интересно беше пътешествието за доставката на колата. По настояване на продавача, отидох да я прибера лично, вместо планираното от мен докарване с платформа. Човекът ми спести разкарването до Люксембург и ме посрещна с колата на летище Франкфурт. Още същия следобед направих първото опознавателно пътуване до Нюрнберг, където живее мой приятел. Там опитахме да заредим колата на няколко зарядни станции - колонки. Оказа се, че става чрез специална абонаментна карта, която никъде не се казваше как да си купи човек. Само на една колонка намерихме бележка с цените на зареждане. Три тарифи 0,5; 0,90 и 1,80€/15мин според скоростта на зареждане! Тогава моят приятел се сети, че никога не е виждал електромобил да зарежда на тези колонки. Та така ... за политиката с електромобилите в Германия.
После поех през Австрия. По невероятния панорамен път GrosseGlockner Hochalpenstrasse, който минава през превал на 2600 мнмв. Пътят е платен с цена 36€ за кола и 24€ за електромобил. Амперата беше уважена :) Държа се невероятно по огромното изкачване. Само веднъж ме изпревари едно BMW M5, чийто водач много се беше възпалил от това, че го изпреварих, та се наложи да го пропусна в името на добрия тон ;) . Слизането на юг беше още по-фантастично от изкачването. Почти не ми се налагаше да натискам спирачка на L drive. След 40км слизане имах натрупани (рекуперирани?) 42 електрокилометра. Невероятно!
Последва минаване през Кранска гора и високопланинския проход около Триглав - до 2100м. На слизане някои местни пилоти не вярваха на очите си, че може да се слиза с такав скорост почти без спирачки. Решиха да се пробват и те. Слава Богу, никой не излетя от пътя, доколкото видях в огледалото :D . Преспах в селце вдън горите около Кобарид и единствено тук успях да заредя през нощта от битов контакт, което ми даде на следващия ден 82 електрокилометра планинско каране. До тук след всичките изкачвания имах среден разход от 5.6л/100км. След като стъпих на магистралата подкарах средно с 130км/ч и разходът достигна 6.0л/100км за цялото пътуване от 2100 км. Това пътуване си заслужава по-обстойно описване със снимки и видео, но сега нямам време, че доста работа ми се е натрупала напоследък.
Обобщено - споделям казаното по-преди от някой от Вас - чудя се защо досега съм карал други коли :).
Поздрави на всички и до срещи по пътищата.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 2 месеца - Преди 1 година 2 месеца #4443 от sweeper
Отговор от sweeper по тема Моята Ампера
Здравейте, колега. Тъй като и моята Ампера (на жената де ;) няма ъпдейт на навигацията, въпреки че е с първа регистрация от 2014г. - попаднах на това решение :

Изглежда, че добавя всички нови функции и ъпдейти, но изисква сериозно хардуерно ъпгрейдване, което на мен като нетехничар ми изглежда направо опасно за колата. Може би в специализиран сервиз би било постижимо.
Всъщност - как се справихте с ремонта?
Прочее - от Пловдив съм. Поздрави.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 2 месеца #4444 от the_mouse
Отговор от the_mouse по тема Моята Ампера
Поздравления колега, радвам се, че има повече Ампери в Пловдив, надявам се в бъдеще и аз да добавя една. Приятно шофиране и споделяй пак като се сетиш интересни истории от Амперата! B)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 година 1 месец - Преди 1 година 1 месец #4536 от kovat
Отговор от kovat по тема Моята Ампера
Колега, на 9 страница съм постнал сниман моя талон с това което искаш. А между другото си оправих буксата на зареждащия модул с малко лепило и повечко сръчност . Ремонта който според Дженерали струваше над 5К излезе 130лв !!!!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум