Sidebar

22
Чет, Авг
1 Нови блога

Новости при регистрацията на електромобили с удължен пробег

Преди 5 месеца 3 седмици #5309 от ВОЛТ
Няко знае ли ,с какви преференции,се ползват в Европа,автомпбили,от типа на Волт и Ампера.Ще е добре, да запознаем нашите чиновници в Автомобилна администрация,и в общините.?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 3 седмици - Преди 5 месеца 3 седмици #5310 от sorcererals
За Норвегия с никакви. Тук има преференции само за чистите електрички и за хидрогени.
1. Не се плаща ДДС 25% при покупка на нов автомобил, включително и на гуми, допълнителни кабели и оборудване на автомобила.
2. Кара се в бус лентата(в час пик трябва да са поне двама човека в колата) , което за тук е предимство.
3. Паркинга в Осло е все още безплатен. Различните общини имат различни правила за това.
4. Зареждането на общински станции е все още безплатно( ще го променят, но за Осло цената ще е все едно зареждал вкъщи или с минимална разлика). Варира в различните общини.
5. Не плащаш пътни такси(от първи март това ще се промени, но таксите ще са 3-5 пъти по-ниски от нормалните).
6. Преди време не се плащаше и по фериботите, но това отпадна.
Като цяло ще отпаднат и останалите залъгалки, но това е политика тук от 2011-та, ако ненсе лъжа и по пътя има вече 250000 електрички.
А, забравих. Годишният данък е около 30 евро срещу над 300-350 евро за останалите.
Следните потребители изказаха благодарности: ВОЛТ, Zer0C001

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 3 седмици #5311 от ВОЛТ
А имали места,където такива автомпбили,се ползват с преференции?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 3 седмици #5312 от Zer0C001
Има много хубав списък тук: en.wikipedia.org/wiki/Government_incenti...tric_vehicles#Europe
Поне за България е вярно и за Норвегия съвпада с написаното от sorcererals.
По принцип, първо се определя целта ( за предпочитане, спрямо възможното ) и след това се измислят мерките.
Примери:
- Норвегия иска 50 000 автомобила без емисии ( тоест чисти електрички и водородни, за хибриди не им пука ) до 2018. Маха им достатъчно данъци, че като крайна цена да са еднакви с нормалните и добавя други привилегии. Целта е постигната през 2015 и от тогава привилегиите започват да намаляват.
- Германия иска 1 000 000 електрически и хибриди до 2020 и затова имат бонуси и за хибриди.

Имай в предвид, че повечето развити държави са започнали с мерките още през миналия век и много от тях още имат преференции и за хибриди.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 3 седмици #5313 от iceniko
На човек, който живее в Норвегия да обясня - електромобили има преди 2011-та, но това е годината в която масовите производители навлизат сериозно на пазара. Не е споменал и освобождаването от ТОЛ/пътни такси, които до преди няколко години не се изискваха от електромобили в Норвегия. Вече е променено и постепенно всички “екстри” ще отпаднат.
Buddy-тя и Тесли имаше още 2010 когато заминах, след това повече - в последните години да не говорим.

По-сериозния въпрос е за България, където и се намираме - дори да няма специализирани инсентиви (намаления, данъчни облекчения и помощи от община/държава), самия факт че човек пести време и пари (при определени условия) трябва да радва собствениците на електромобили / хибриди. Бонус - чувството че помагаш с нещо за околната страна/бъдещите поколения. ;)
Следните потребители изказаха благодарности: Zer0C001

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 3 седмици #5314 от Zer0C001
"при определени условия" е най-важната част. На мен ДВГ ми излиза 2 пъти по-евтино и поне 4 пъти по-бързо от (гр)адския транспорт, който уж трябва да е по-евтин.
По същия начин, ако нямаш възможност за зареждане вкъщи и зареждаш на публични зарядни станции ( по цени за стопански цели - по-скъпи базово + акциз ) , със сигурност не пестиш време, а много вероятно и пари.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 3 седмици #5315 от iceniko
Аз лично пътувам главно с градския транспорт. Не се оплаквам. Времето, което бих могъл да спестя с кола (от всякакъв тип) е нищожно (говоря за 10-15 мин в редовния случай в една посока до 30мин. в най-лошия случай), при тази ми текуща "ситуация" не бих се хвърлил на каквато и да било кола... по-скоро ще бъда до последно решен да не е ДВГ, именно за това обръщам внимание на темата за волт/ампера.. тъй като за мен в моята 'ситуация' това решение би-било най-добро. Също така ако човек има принципи и мнение за бъдещето на сл. поколения/собствените си деца, самото отричане на пътуване с градския транспорт не би могло да бъде оправдано. Факта, че някой си ще спести по 20-30 мин. пътуване е абсолютно безумен при положение, че знаем всички как в един автобус се возят много хора, а вече (лично на мен и някои хора около мен) ни е писнало да гледаме хора по 1 човек в кола в задръстването. Относно вредните емисии - аз се справям изключително добре и не би имало човек, който може да ме съди за начина ми на живот. (като изключа колегите ми от университета, които бяха екстремни при пресмятането си на вредните емисии). Ние се возим 3-ма, по някой път 4-ма души в една кола, не зависимо че имаме възможност всеки да има за себе си. Изкарал съм почти 32г. без да имам собствена такава, не мисля че решението за мен. Това е просто малоумно, независимо от факта, че може да "пести" време и/или пари.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 3 седмици - Преди 5 месеца 3 седмици #5316 от Zer0C001
Всеки си има различни маршрут, превоз и приоритети. За някой със собствено МПС е по-бавно от рейса, други пестят часове.
Това че толкова различни хора са се загледали в темата за волт/ампера, показва че е важно държавата да си признае ( документално ) , че това е електромобил.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 3 седмици #5318 от sorcererals
Споменал съм тол таксите, но ползвах “платени пътища” като определение
Дошли сме по едно и също време тук, нищо чудно и да се познаваме. Електрически коли имаше и преди 2011-та, или поне опити за такива. Бъди, имаше още едни местни, стария роудстър на Тесла, конвертирани ситроени, доскоро работих заедно с един от пионерите на тази дейност тук. Споменавам 2011-та, защото тогава започнаха да навлизат по-масово, заговори се повече за стимулите при покупка на такъв автомобил и т.н. Самият Мъск туитна преди няколко дни, че 2011-та Тесла е продала 0 автомобила, а 2019-та очаква да произведе инпродаде почти 500000 автомобила.
А кой как се придвижва е въпрос на нужди. Аз се движа много, децата са по тренировки, ние също, българско училище почти всеки уикенд(което ми е на 30мин от вкъщи), но уикенд транспорта не е най-добрия. Затова и взехме кола, а избора на модел го наложиха същите тези изисквания.
Иначе по-напред писах кое вече отпадна като бонус: фериботите се плащат, паркирането все още е безплатно на места(но е решение на всяка община за нея си), зареждането е все още безплатно по общинските станции(пак е решение на всяка община за нея си). Тол таксите(платени пътища) отпадат от първи март, т.е. сега в петък. Последните три ще отпаднат скоро навсякъде, но ще ги задържат с все още редуцирани цени спрямо условията за коли с ДВГ. В пиков час(6:30-9:00 и 15:00-17:00), в бус лента могат да се движат електрички с поне двама човека вътре(изловиха бая тарикати с облечени манекени в колите им, глобата е 520 евро). Засега остава стимула за неплащане на ДДС при покупка на нов автомобил и евтиният годишен данък.
Следните потребители изказаха благодарности: Zer0C001

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 2 седмици #5339 от antibug

antibug писа: От неделя имам странен проблем. Като е отворен шофьорския прозорец и дам да се затвори стига до горе и се връща от където е тръгнал . За да го затворя трябва да задържа бутона за постоянно докато качи и още поне 2 секунди иначе отново се връща.



Никой никога ли не е имал такъв проблем и да го е решил. Много е досадно и съм убеден че е софтуерно.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 2 седмици #5340 от IvoAtanasov
Пробвай да програмираш прозореца при затворена врата. Пълно до долу докато спре и чуеш как изключва (задръж надолу за 2-3секунди) после нагоре по същия начин без да прекъсва.

Най-много ме е страх от неизползван потенциал!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 2 седмици #5341 от antibug
Опитах защото при стария ми приус се налагаше след сваляне на акумулатора да ги обуча така да са автоматични. Тук не наблюдавах никаква промяна но и тук са си автоматични просто при крайно горно положение се връща до там от където е тръгнал. Ако го вдигна без да отпускам копчето и задържа до цъкане си остава вдигане но ако цъкна еднократно за да се вдигне сам си се сваля до където е бил. В максимално горно ако цъкна еднократно да се вдигне се сваля на около 2 см .

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 2 седмици #5342 от ElectricCarMan
Аз тук виждам задействане на системата против прещипване. Вероятно нещо му пречи да се движи лесно и свободно във вратата. На опелите понякога им излиза гумата от водещата релса във вратата и правят така. А може и просто машинката да предава богу дух.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 2 седмици #5343 от antibug
Помислих и огледах, Отделно ако беше за трудно движение при подаване на команда и помощ с ръце би трябвало да не покаже дефекта защото ръцете компенсират. Не усещам никакво забавяне или да се усеща да има пречка за нормално движение. Даже си хлопва перфектно до горе и тогава просто се връща.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 2 седмици #5348 от antibug
Определено се активира защитата от прещипване или така наречената anti punch function. Явно прозореца си мисли че крайно затворено му е по-високо от колкото е и рамката я счита за препятствие и връща за да не го прещипе. как бих могъл да ресетна крайните точки или нещо такова.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 2 седмици #5350 от ElectricCarMan
При нормалния опел .... махаш клема за кратко време и всичко е резетнато. При амперата ... нямам идея, но си заслужава човек да пробва с махане на клемата(или висш пилотаж -- само бушона за ел. стъклата).

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 2 седмици #5351 от Yanchev
Здравейте. Да върна коментарите към темата - във Варна имам регистриран Волт с 1400кубика двигател и 111кв мощност Бензин/Електричество. Също така от Синя Зона Варна отказват регистрация на колата. Въпросът ми е дали има колеги с Волт, които са регистрирали колата си като Електромобил и такива, които имат талон като моя, но имат стикер за Синя Зона? Какъв ЕВРО стандарт са вашите Воотове по талон?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 2 седмици - Преди 5 месеца 2 седмици #5352 от hibel
Здравейте, само за протокола ще отбележа , че в системата на КАТ (към февруари 2019г.) у нас има регистрирани 34бр. Шевролет Волт, 10 от които са като коли с "електродвигател" по талон. Най-много такива има в София.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 2 седмици #5353 от sweeper
И пак за протокола - с регистрацията на вашия Волт какво стана?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 месеца 2 седмици #5354 от antibug
Колегата от Варна се свърза с мен и се уговорихме да попитам в нашия Кат Плевен. От нашия кат в Плевен още не са ми дали конкретен отговор понеже има казус. На колегата от Варна ще дойде колата с БГ талон за хибрид и реално ако в Плевен я пререгистрират се води че противоречат на колегите си във Варна. Ако можеше да си дойде с оригиналните чужди документи нямаше да има проблем защото в Плевен вече има 2 волта и двата са с Ел двигател по талон както е и в реалност.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум