Sidebar

19
Вт, Фев
1 Нови блога

Новости при регистрацията на електромобили с удължен пробег

Преди 3 месеца 2 седмици #4628 от murry
От тези новини за въпросния законопроект на министър от 2012-та са се сменили няколко министъра - със сигурност идеята е до никъде :D

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 2 седмици #4630 от antibug
Купих си днес винетка пък ако се окаже че можело и без, здраве да е.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 2 седмици #4632 от antibug
Малко странен въпрос: режим Л на скоростния лост ми е ясно че е за повече рекооперация имах го и на Приуса но вие къде го прилагате. Аз го пусках само при силен наклон и не беше удобно а до колкото виждам се ползвал за градско каране за да ползваш единия педал само. Какво е точното предназначение и приложимостта му всъщност.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 2 седмици #4633 от murry
Аз карам на него 100% от времето при всякакви обстоятелства. Няма конкретно планирано приложение, но те доближава много до карането с един педал (които някои по-нови електромобили с агресивна регенерация имат). Лично на мен ми е много по-естествен начин за движение. На спускане просто си регулирам колко точно да ограничава движението натискайки леко газта ако ме забавя прекалено бързо.

За останалото време е мега удобно. Но иска свикване.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 2 седмици #4634 от antibug
По-правилния въпрос който трябваше да задам е как се отразява на пробега. Покачва или понижава пробега на едно зареждане. Тоест носи ли икономия Л режима или обратното понижава икономията.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 2 седмици #4635 от murry
При повечето обстоятелства би трябвало по-скоро да вдига, макар и незначително, пробега. Главния плюс е по-плавното и контролирано движение на автомобила и много по-рядката употреба на спирачки. При все положение стигнеш ли до търкането на феродото имаш загуба на енергия - по-честата регенерация намалява тези моменти.

Впрочем в режим L ми се е случвало от горната част на Драгалевци да тръгна с напълно заредена батерия, в следствие на което до Фантастико вече charge-а на батерията е прекалено много и колата изключва изцяло регенерацията :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #4674 от mumojem

antibug писа: Купих си днес винетка пък ако се окаже че можело и без, здраве да е.


Електромобилите не са освободени от винетки. Никак даже.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #4696 от rEVolution
Днес се опитах да регистрирам току що пристигналата ми Ампера, нахъсан от новините в тази тема за правилното регистриране в КАТ. :)
Оказа се, че имам проблем, произтичащ от холандските документи на колата, където навсякъде пише, че колата е хибрид, задвижван от 111 kW бензинов двигател.
Със служителите в КАТ-Пазарджик се разбрахме, че не се разбрахме, защото аз им показвам ръководството на Амперата, където пише друго, а те ми показват официалните документи. И те са прави за себе си.
В крайна сметка, в момента съм с временни транзитни номера, докато разреша ситуацията. Колата, разбира се, е отлична. :)
От КАТ дори ме насочиха към Декра, където правели пресертифициране на автомобили и щели да признаят документ от там. Добре, но от Декра ми казаха, че те пресертифицират возила, които са видоизменени по някакъв начин, а моята си е така от завода. :(
В момента съм в патова ситуация. Ще бъда много благодарен, ако някой може да даде идея как да процедирам, че да смъкна киловатите на 63, но така, че и в КАТ да се съгласят.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #4699 от earendil
по 2 неща коментирани в тази тема:

1. Ампера/Волт си дърпат и над 14 ампера от зарядна или от силно мобилно... След като смених фабричното "зарядно" (кабел с контролер) с ново на 16 А, съм виждал да дърпа до 15.5А. Иначе както други коелги са обяснили и на 22 кв станция да го сложиш пак ще си дърпа 3 - 3.3 кв.

2. Карането със силна рекуперация по правило НЕ увеличава пробега. Причината е, че карането по инерция е винаги по-ефективно от рекуперацията при която има винаги загуби. Т.е. ако целта е макс пробег намалянето по инерция по-отдалече е много по-ефективно от силна рекуперация. Това е по принцип.. на практика за волт/ампера, предвид общия капацитет на батерията я има 1 км разлика, я не :) (е.. ако се hipermile-ва, може да се изстискат и 5-6 км отгоре с coast-ване). В такъв случай опираме по-скоро до удобство.. Тук вече и за съм на мнение, че L е много по-удобно.. и аз карам така в почти 100% от случаите.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #4700 от mumojem
Хм, това не е правилно - 111 кВт е мощността на електромотора, а иначе е проблем наистина, защото идват от Европа с документи на хибрид или не изрично записани като електромобил с удължен пробег или електромобил.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #4703 от mumojem
Да правилно е това с инерцията. Рекуперацията си е полезна, но и тя си има харч. Инерцийката си е голям консервант на енергия, когато може да се практикува.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #4712 от Mario62
Инерцията е по-икономична, но по-често се ползва педала на спирачката и ако не я галиш неусетно се включва и феродото... А това краде от регенерираната енергия. Аз ползвам myGreenVolt app & OBDII, и телефона светва в червено и издава звуков сигнал когато се активира спирачката. На режим L това ми се случва много по-рядко, особено ако ми издържат нервите до последно да не пипна спирачката... Всъщност вече ползвам само L

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #4720 от murry
Колега, справи ли се?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #4721 от antibug
Трябва му становище с печат от представителство. А за Волт не е нужно вече защото е вкарана като типово удобрение като модел но за ампера нямах нужните документи за да ги представя.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #4722 от earendil
Значи да очаквам битка и в Кат Бургас за моята Ампера :)

А новия Волт как ли е регистриран в системата им..

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #4723 от mindfreeze
Току що бях в КАТ София за моя Волт. Говорих с дежурния. Той извика и шефа на КАТ. По едно време дойде и човек от София ауто, които са представители на Шевролет и Опел.
Четохме едни членове от 2017г.
В крайна сметка, в България няма електромобил с удължен пробег, а само хибрид или електромобил и ясно пише, че ако колата може да се зарежда с друго освен ток, е хибрид, без значение дали ДВГто задвижва колата директно.
Опитах се да ги убедя поне да намалят мощността на 63кв, но и това не може, защото са получили документ от САЩ при вноса, на който пише 111кв.
Представителя на Шевролет каза, че може да издаде документ за мощността и задвижването за ампера но за Волт не знае, защото шевролет вече нямат официално присъствие в европа.

Дежурния в КАТ поиска да изровят досието на колата ми от архива, за да види дали не може да измисли нещо поне за мощността, но било в някое мазе и се разбрахме утре да се чуем. Нямам много надежда, но евентуално с документ от Шевролет може поне да ми намалят киловатите.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #4750 от rEVolution

murry писа: Колега, справи ли се?


В петък се сдобих с документ от местния дилър на Опел, че Амперата е 63 kW. Опитах следобеда да се класирам с регистрация. В офиса беше само едно момиче (като за петък) и пак започнахме със спора, трябва ли да плащам екотакса или не. Досадно е, когато веднъж е уточнено всичко, а трябва да започнеш пак отначало. Тя нямала документ, че електричките са освободени от екотакса (предишния път имаха такъв) и да съм чакал някой друг неин колега да се появи. Аз нямам нищо против и да я платя екотаксата като за хибрид. По-важно ми е да не ми натресат данък като за 111 kW бензин. И всички тук знаем, че точно за мощността сме в правото си да го искаме. Като за петък следобед ми дойде малко в повече и оставих нещата за понеделник.
Ще се отчета какво е развитието след това.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #4751 от antibug
Регистрирай я на приятел в София и после я пререгистрирай по местоживеене. След като веднъж я пишат ел после и в твоя кат ще остане ел.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #4752 от rEVolution

antibug писа: Регистрирай я на приятел в София и после я пререгистрирай по местоживеене. След като веднъж я пишат ел после и в твоя кат ще остане ел.

Хммм, това е много добра идея. Остават ми още 20 и няколко дни с транзитните номера. Благодаря, колега!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 месеца 1 седмица #4753 от mindfreeze
В София ги пишат хибриди на 111кв. В четвъртък висях в КАТ доста време и говорих с кого ли не. Може да уважат бележката за киловатите поне, но ще е хибрид. Четохме закона и щом има резервоар, е хибрид.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум