Sidebar

18
Чет, Апр
× Ако всеки каже по нещичко за себе си, след като се регистрира, ще си имаме нещо като приветствена книга. Пишете в нея :)

Здравейте

Преди 5 години 3 месеца #5054 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
Да, вие сте били :)
Сега се обръщам за съвет към всички вас.
Дилемата е между Мерседес Е300 хибрид-дизел, Тойота Корола комби хибрид-дизел и Пежо 3008 хибрид-дизел. Всички са около 2013-2014 година. Автомобила ще се използва за таксиметров превоз, като 90 % от пробега ще е градски при средни скорости 16-18 км/ч. Търси се добър разход, евтина поддръжка, удобство и простор за шофьора и пътниците, добро багажно пространство. Аз лично клоня към Пежото.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5055 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Здравейте
Нисан Лийф, Мерцедес Б-клас електрички.
В кой град ще се кара колата?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5059 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
Ако ще е чиста електричка, трябва да има поне 250 км пробег, в противен случай се изпуска дълъг курс.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5060 от murry
Отговор от murry по тема Здравейте
Колега, какъв ти е бюджета?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5061 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
Около 20-22000 лв.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5062 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Здравейте
Мислил ли си да ги ползваш за начална вноска и на изплащане? Един Хюндай Куна примерно?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5063 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
Да, мислил съм и този вариант. Но не ми се иска да вкарвам толкова голяма сума, защото загубата на стойност е много голяма. Взимал съм вече коли от магазина и имам опит. Другото което е, че тази сума, която ми е бюджета също е заем и има месечна вноска. Затова на този етап опцията нова кола отпада.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5064 от murry
Отговор от murry по тема Здравейте
Какъв ти е типичния дневен пробег? Изключвайки случаите, в които се случи курс извън населеното място, разбира се

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5065 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
100 км.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5066 от murry
Отговор от murry по тема Здравейте
При такъв пробег (и с оглед на това да си готов за дълги курсове ако се наложи) добър вариант са плъг-ин хибридите (не чистите хибриди, които гледаш - там ще ти оптизира малко ползването на гориво, но незначително).

Примерно аз съм с плъг-ин хибрид Шевролет Волт (продаващ се още като Опел Ампера в Европа). С един заряд лятото прави 60-70 километра на ток, зимата около 45. Този заряд струва около 2лв. За останалото пали бензиновия двигател и генерира тока, който е нужен. В този режим гори около 5.5/100км. При градско движение може да слезе осезаемо под това - цифрите от 5.5 са валидни за извънградско каране със 100+ (в повечето случай 120+).

Ако денем ти се събират почивки покрай зарядно може и цялата смяна да я изкараш на ток, но обикновено на плъгин хибридите са бавни бордовите зарядни (примерно на моя Волт е 3kWh - около 15км/час).

Hyundai Ionic също има плъг-ин версия. Те обаче едва ли са слезли до посочения бюджет все още, тъй като са сравнително нови модели

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5067 от murry
Отговор от murry по тема Здравейте
Сега се замислих, че Волт/Ампера са 4 местни първата генерация. Това едва ли е практично за такси. Втората генерация са 5 местни, но те идват на повече от двоен бюджет

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5068 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
Не само непрактично, но и непозволено от закона за тази дейност. Иначе съм гледал и тези модели, които също ми харесват. Но с този "ограничен" бюджет възможностите остават много малко.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5069 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Здравейте
Колко често караш дълъг курс и колко дълги са тези курсове? Един Лийф с пробег 120-150 км може би ще ти е доастатъчен, според дестинацията. Вече има бързи зарядни, които биха ти свършили работа. А има и автомобили в твоя ценови диапазон.
Реално за нашенските условия все още е по-практично да е хибрид колата май.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5070 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
Най-често до София, 115-120 км в посока.
Но при положение, че ще се ползва и за личен автомобил, ще ми бъде трудно да тръгна на по-далечни дестинации.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5071 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Здравейте
До София от къде? Но си на границата с такъв пробег.
В София има доста зарядни, посока Бургас също има къде да се зареди, за да стигнеш до там. Трябва да се планува.
Недостатъка на плъг-ин хибридите е бавното бордово зарядно, а и пробега на ток ти е малък.
Направи си една сметка на разходите за поддръжка. Аз карам електричка вече година, за 30к километра имам разходи за зареждане и поддръжка под 100 евро. Под поддръжка разбирай течност за чистачки.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5072 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
За съжаление няма как да планирам ако някой по някое време на деня дойде и ми каже закарай ме до някъде. И аз да тръгна да смятам, че не ми достигат 10-15 км, за да стигна до желаната дестинация.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца - Преди 5 години 3 месеца #5073 от earendil
Отговор от earendil по тема Здравейте
Колега, моето мнение е, че с този бюджет най-добре да се насочиш към приус 2ра ръка. Не случайно са най-използвани за такси в европа и щатите. Изключително здрави и безпроблемни и буквално темата за батерията на седи на дневен ред.. да няма да караш на ток.. но ще имаш нисък разход на гориво и ниски експлоатационни разходи.

За лийф - забрави.. деградацията на батерията само в тази кола е известен и осезаем проблем.. Дори модел 2017 няма температурен мениджмънт и страда от бавно зареждане при повече каране.
За хибридите на ПСА групата можеш да прочетеш не много ласкави неща особено по отношение на рекламирания разход.. Аз бях тръгнал да взимам ДС5 хибрид, но малко четене в интернет показа, че реалния разход е със 100% над обявения.. т.е. около 6/100 вместо 3/100 :) Много мразя такива лъжи..
И като цяло за мен хибрид-дизел е ужасно нещо.. тъкмо тръгнеш в пълна тишина и нещо почне да трака като трактор.. ужс.. Аз и в момента не мога да понасям дизели около мен на светофар.. (да знам, че това е субективно)..

Така, че ако искаш да ползваш автомобила и за личен и за по-дълъг преход, за мен това ти е единствения избор.. сори ама се иска още време за да почнат да се появяват 2ра ръка.. След 4-5 години ще може да се намери 2ра ръка Кона, Айоник или Ниро из европата.. а деградацията на батерите (с изкл. на нисан) не е такава драма както повечето хора си мислят. Особено големия (приус+) е супер за такси.. може да си намериш от Западна Европа. В мобиле има за 11 к евро на 100 хил км.

П.С.
Аз карам Ампера от 6 години и пробега ми е още като на нова... да.. на моята кола пробегът на ток е малък, но пък аз я зареждам и карам постоянно и някой път правя дори 3 пълни зареждания на денонощие... , така че циклите й не са никак малко.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 3 месеца #5075 от ЕкоТакси
Отговор от ЕкоТакси по тема Здравейте
Мисля, че трябва да ги видя, да ги покарам и да преценя. Пежо 3008 съм карал, 1.6 дизел. Много широка, просторна кола, висока и удобна за мен. Като направя реален тест драйв за разхода ще преценя. Мерцедеса го карам в момента, Е200 дизел и затова ме влече и към него. Тойотите не съм ги карал и нямам впечатления от тях.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.