Sidebar

17
Сря, Юли
0 Нови блога
× Ако всеки каже по нещичко за себе си, след като се регистрира, ще си имаме нещо като приветствена книга. Пишете в нея :)

Привет от мен - бъдещ собственик на EV. (плюс малко история) :-)

Преди 7 месеца 1 седмица #4905 от CuMo

Carl Zeiss писа: При мен в цената на автомобила имаше включена домашна зарядна станция на цена около 3000 лв. Не ти ли предложиха ? Това беше офертата преди около 20 дни за premium модела с 64 квч батерия


3000лв?
Това ми се струва изключително висока цена за едно домашно зарядно.
Цените из Англия започват от около 200 лири, а най-скъпите са 400-500 лири. Вярно че е включен грант отстъпка, но пак дори и без гранта, цената от 3000лв е силно завишена.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 1 седмица #4907 от Carl Zeiss
www.eldrive.eu/zarqdna-stanciq-za-electr...-wallbox-copper.html
Ако не се лъжа, това е въпросната станция и май са им понамалили цените.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 1 седмица #4908 от PETROV
Който има желание да похарчи някой лев, може да намери "ЩЕПСЕЛ" и за повече от 3000 лв.
На EV зарядните станции /АС/ са вградени в колите и те определят мощността/скоростта на зареждане!
Най нормалния домашен вариант е КАЧЕСТВЕН КОНТАКТ /моно или трифазен или и двете!/

/

цена от 25 до 50 лв.
За всеки според джоба?
ТАКА НАРЕЧЕНИТЕ "АС станции" - които представляват интелигентни контакти, /галено ги наричам "ЩЕПСЕЛИ"/
имат смисъл при обществено ползване - достъп, плащане, управление, измерване.
Прикачени файлове:
Следните потребители изказаха благодарности: sweeper

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 1 седмица #4909 от rrumpe
Така наречените "ЩЕПСЕЛИ" имат смисъл за домашно зареждане, когато са с кабел. Аз въобще не съжелявам за дадените 700лв. и ако мога да се върна 3 години назад пак бих ги дал. Алтернативата въобще не ми харесва - на всяко зареждане да отворя багажника, да взема умния кабел, да затворя багажника, да закача умния кабел за зареждане от шуко на някаква кукичка до контакта, да включа в контакта, после да развия кабела и тогава да включа в колата. Въпреки че, с всичко се свиква:)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 1 седмица - Преди 7 месеца 1 седмица #4916 от abn
"Алтернативата" със зареждането изобщо не е решение. За 2 години съм наринал пари за една 40 квч литиева батерия и една 50 KW DC зарядна станция на търговци като eldrive, spark, ecars и останалите подобни, които уж предлагат зарядни станции със софтуер, аксесоари и електормобили . Питаш ги - "Искам зарядна станция със софтуер за мониторинг и таксуване", който уж се предлагат на сайта им - предлагат ти някакви уж 11 КВ-тови с приложение от Android Store-a с командване през инфраред-а . Като им поискаш корпоративно решение - щяло да струва много скъпо :) И кое му е скъпото?! Че ние такива системи написахме и продадохме още преди 10 години в института под формата на курсови проекти! "Шиканията" в България е нелепа! Ясно е, че литиевата технология и зареждането й със "зарядните станции" трябва незабавно да излезе от употреба за да не тъпчем гушките на измамниците. Хората в нормалните държави вече организират използването на метал-въздушни батерии.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 1 седмица #4917 от mumojem

abn писа: "Алтернативата" със зареждането изобщо не е решение. За 2 години съм наринал пари за една 40 квч литиева батерия и една 50 KW DC зарядна станция на търговци като eldrive, spark, ecars и останалите подобни, които уж предлагат зарядни станции със софтуер, аксесоари и електормобили . Питаш ги - "Искам зарядна станция със софтуер за мониторинг и таксуване", който уж се предлагат на сайта им - предлагат ти някакви уж 11 КВ-тови с приложение от Android Store-a с командване през инфраред-а . Като им поискаш корпоративно решение - щяло да струва много скъпо :) И кое му е скъпото?! Че ние такива системи написахме и продадохме още прди 10 години в института под формата на курсови проекти! "Шиканията" в България е нелепа! Ясно е, че литиевата технология и зареждането й със "зарядните станции" трябва незабавно да излезе от употреба за да не тъпчем гушките на измамниците. Хората в нормалните държави вече организират използването на метал-въздушни батерии.


Ама ето бре то имало скрити спецове в сенките, а ние ги търсим ли търсим.

Много ме развесели туй писание - да започнем разцъкването колеги - с коя "шикания" (каквото и да значи тая небивалица) от този пост да започнем :)

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 1 седмица #4919 от PETROV
Това се нарича бърза реакция.
На Марто му трябваха 2 минути!!! за да публикува отговора. С времето за писане- реацията е няколко секунди!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 1 седмица #4920 от mumojem
Съботно, неделно, става - нали идват известия по мейла, та ги виждам. Ама през седмицата хич не се получава покрай работата :(. За което ми е чоглаво, че блогът и форумът са ми присърце.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 3 дни #4940 от abn

mumojem писа:

abn писа: "Алтернативата" със зареждането изобщо не е решение. За 2 години съм наринал пари за една 40 квч литиева батерия и една 50 KW DC зарядна станция на търговци като eldrive, spark, ecars и останалите подобни, които уж предлагат зарядни станции със софтуер, аксесоари и електормобили . Питаш ги - "Искам зарядна станция със софтуер за мониторинг и таксуване", който уж се предлагат на сайта им - предлагат ти някакви уж 11 КВ-тови с приложение от Android Store-a с командване през инфраред-а . Като им поискаш корпоративно решение - щяло да струва много скъпо :) И кое му е скъпото?! Че ние такива системи написахме и продадохме още прди 10 години в института под формата на курсови проекти! "Шиканията" в България е нелепа! Ясно е, че литиевата технология и зареждането й със "зарядните станции" трябва незабавно да излезе от употреба за да не тъпчем гушките на измамниците. Хората в нормалните държави вече организират използването на метал-въздушни батерии.


Ама ето бре то имало скрити спецове в сенките, а ние ги търсим ли търсим.

Много ме развесели туй писание - да започнем разцъкването колеги - с коя "шикания" (каквото и да значи тая небивалица) от този пост да започнем :)


Това ти е основното занимание - да разцъкваш и да се веселиш. А имаш и да учиш и да поработиш. Последните две неща явно не си ги приел сериозно :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 2 дни #4941 от sorcererals
И какви все пак са твоите предложения? Защото от прочетеното не се разбира, а гледам и световните автомобилни производители май си имат собствено мнение на този етап, по отношение на типа батерии, както и на зарядните станции.
Ако може да разясниш и защо така яростно атакуваш производителите на зарядни станции, които реално се борят с вятърни мелници на територията ни? Мисля, че би било по-конструктивно да се включиш в развитието на станциите под една или друга форма, както и с коментари, и предложения тук например.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 2 дни - Преди 7 месеца 2 дни #4944 от abn
В момента се занимавам предимно с химията на батериите, констурктивната част я развива друг екип. Експериментирали сме с различни типове електрорлити за батерии, от течни, през гелови до твърди. Те са един от основните фактори в производителността и характеристиките на батерията - мощност, условия и време на зареждане, волт-амперни характеристики при различи температури и товари и т.н. Другият важен фактор е материала на анода - разпространеност, добиване, себестойност и разни технически параметри, за които може много да се говори. Останалото са съпровождащи реакцията химични процеси, които влияят върху вътрешното съпротивление на батерията, стартовото време на реакцията при включване под товар и скоростта за затихване на преходния процес, химична трансформация на повърхността на електродите и т.н и т.н. Всичко това като се вземе предвид се вижда, че литиевите батерии са нерентабилни, с лоша енергийна плътност и с кратък живот, спрямо метал-кислородните, напр.
А сегментът в електрооборудването - задярните станции за тях може да се развива само от сериозни възложители и технически подготвени изпълнители, а не от такива, които дори техническата си документация за търговете не могат да оформят адекватно и грамотно. Лесно е да се удариш в гърдите аз мога, но ако можехте отдавна на всяка предвидена зарядна точка щеше да има поне по 5/6 50kW DC станции, а към момента дори вече щяха да се подменят с по-мощни.
Най-мощният fastcharger, който ми е известен до момента е с 450 kW мощност. С него 40 kWh батерийка би могла да се зареди от до 80% в най-добрия случай за 15 мин., ако бордововото зарядно на автомобила позволява, което в реална експлоатация е твърде неприемливо. Ясно е, че напрежението и честотата на инверторите не може да се вдига до безкрайност. От 1000V и 100kHz нагоре нещата стават невъзможни.
Така, че нещата вървят към непрезареждаеми с ток батерии или водородни горивни клетки. Второто отново ще е от трудно, до невъзможно в български условия.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 2 дни - Преди 7 месеца 2 дни #4945 от rEVolution
Разбираме, че разбирате много. Имате ясна представа за себе си какви са предимствата и недостатъците на батерии и зарядни. Хубаво е, когато някой тук може да разясни на потребителите специфични технически въпроси (когато някой се интересува от тях). Тук сме предимно настоящи и бъдещи потребители на електромобилите и разчитаме на готови, съществуващи решения. Затова ще се присъединя и аз към въпроса на sorcererals: И какви все пак са твоите предложения?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 2 дни #4946 от sorcererals
@abn, аз все пк не разбирам какви са ти претенциите към производителите на зарядни станции, а и на електрически автомобили?
Дори в една развита Норвегия няма толкова много зарядни DC точки , Тесла са първите с опция за заряд до 150KW, тепърва се изгражда другата мрежа, която ще е с опция за зарежданедо 350KW мисля. Всички световни производители ползват подобни батерии, като тепърва разработват алтернативи на сегашните. Явно и вие работите по проблема, дано испеете и да се чуе за вас в световен мащаб. За водородни клетки трудно ще се случат нещата на този етап, там я няма опцията “зареждане у дома”, а производството на водорода все още е скъпо и нерентабилно.
Колкото до зарядните точки, там има два проблема, администрация и сума за закачане към мрежата на доставчик. Дори са три, осигуряването на подходящ терен за тази работа. Предполагам ти е известно, че на нашата територия не можеш да разчиташ на съдействие от държавата?!
Та въпроса си стои!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 1 ден #4947 от sweeper
PETROV : '' Най нормалния домашен вариант е КАЧЕСТВЕН КОНТАКТ /моно или трифазен или и двете!/''
Здравейте, как мислите, ако си монтирам контакт като препоръчания от вас, дали ще мога да зареждам моята Ампера направо от трифазния контакт с кабела Тип1 - Тип2 ? Защото "умния" кабел Шуко, който ползвам, дори и на най-високата от четирите степени на зареждане, зарежда по-бавно, отколкото на АС зарядна станция.
Ще се радвам да получа компетентен отговор. Така и така имам и двата, а "умните" кабели имат склонността да се повреждат и са по-скъпи.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 1 ден #4949 от sorcererals
@sweeper, все пак ще ти трябва преходник от трифазен контакт към необходимия за зареждане на колата. По принцип на шуко се зарежда до макс 13А(3КВ)тук в Норвегия, всичко нагоре изисква Тип2 кабел и съответния преходник при нужда. Та не е странно, че имаш ограничение на зареждането при ползването на шуко. Лятото зареждах на обикновен трифазен 16А контакт в един гараж, във Венеция. Ефекта си беше като за такъв, т.е. Ползвах пълната мощност, което ще рече 22КВ в моя случай. При монофазен контакт 32А, зареждам с 11КВ, това са стандартите и ограниченията. Сигурно можеш да се пробваш, да заобиколиш тези стандарти, но резултата може да бъде един красив пожар, не вярвам да искаш, да си го причиниш. Тук редовно публикуват снимки от такива проблеми. Просто продължителното ползване на шуко за зареждане излага контакта на температура, за която той не е произведен. Дори обмислят да забранят изцяло зареждането в контакт шуко, в затворени пространстра и частни домове.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 1 ден #4950 от sweeper
Благодаря за информацията и предупреждението. Определено нямам намерение да надхвърлям възможностите както на зарядното в колата, така и на инсталацията в гаража си. Нито ми е необходимо някакво свръхбързо зареждане у дома, където обикновено зареждам през нощта.
Въпросът ми беше към професионалистите в сферата на тока и зарядните, като г-н @PETROV, @abn и най-вече нашия домакин г-н М.Хаджистойков @mumojem . Въпросът ми е, след като имам в гаража си стабилна мрежа, в т.ч. и трифазно захранване, дали мога да се включа в трифазен евроконтакт през съответния преходник с моя кабел Тип2 към Тип1 за зареждане на колата? Т.е. да избегна монтирането на специална АС зарядна станция.
Благодаря предварително за компетентни мнения.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 1 ден - Преди 7 месеца 1 ден #4951 от mumojem
За можене, можеш :).

Въпреки че вече сме производител на АС зарядни станции, сме публикували достатъчно по темата за зареждането, кое как е възможно, а именно, че е възможно и без зарядна станция. Наистина, човек трябва да се рови из хилядите блогове в eCars, за да си намери нещо конкретно и полезно, което си е времеемко. За спесятаване на време, ето един блог точно по темата - www.ecars.bg/blogs/techno-1/1217-kak-se-...dna-stancia-bulgaria

Всеки може да прецени и да избере дали да си купи зарядна станция или кабел. За коли с трифазни бордови зарядни като BMW i3 след средата на 2016, Tesla произведена за Европа, Smard ED и Renault ZOE, до 16А може да се ползва директно кабел Тип 2 <> СЕЕ16. Но при 32А вече трябва контролна електроника, което като комплект наричаме мобилна зарядна станция. Тя е по-скъпа от някои стационарни зарядни станции, като АЯ. Такова нещо е показано в блога линкнат по-горе.

За мощност до 16А може да се ползва директно кабел Тип 2 <> СЕЕ16 с пет пина като този (трябва да се има предвид, че си идва на към 1100 лв):


Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Прикачени файлове:
Следните потребители изказаха благодарности: sweeper

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 1 ден #4953 от sweeper
Благодаря за изчерпателния отговор. Наистина имам проблем с търсачката във форума и блога - не успявам да я накарам да намери това, което ме интересува и което се оказва, че го има някъде. Основното е, че и за зареждане от трифазен контакт си трябва "умен" кабел с управление. Това обезсмисля упражнението, поне в моя случай с Амперата.
Още веднъж - благодаря.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 месеца 1 ден #4956 от mumojem
За форума ще проверя, но в самия сайт търсачката трябва да е абсолютно ОК. Постоянно я ползвам да си намирам блогове писани преди години :D. Пиши точно какви грижи имаш да проверим.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 месеца 4 седмици #4968 от rEVolution

sweeper писа: Благодаря за информацията и предупреждението. Определено нямам намерение да надхвърлям възможностите както на зарядното в колата, така и на инсталацията в гаража си. Нито ми е необходимо някакво свръхбързо зареждане у дома, където обикновено зареждам през нощта.
Въпросът ми беше към професионалистите в сферата на тока и зарядните, като г-н @PETROV, @abn и най-вече нашия домакин г-н М.Хаджистойков @mumojem . Въпросът ми е, след като имам в гаража си стабилна мрежа, в т.ч. и трифазно захранване, дали мога да се включа в трифазен евроконтакт през съответния преходник с моя кабел Тип2 към Тип1 за зареждане на колата? Т.е. да избегна монтирането на специална АС зарядна станция.
Благодаря предварително за компетентни мнения.

Познавам човек с Ампера, който е доволен от това:
J1772 EVSE input ev plug Duosida level 2 EV Charger 16A Type 1 schuko 5M cable for electric car Charging mode 2

Пуска пълните 16 ампера от Шуко = 3,5 KW
Следните потребители изказаха благодарности: sweeper

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум