Sidebar

23
Чет, Май
2 Нови блога
× В 'разгърнат вид', всичките електрически джаджи за зареждане би трябвало да наричаме зарядна инфраструктура.

ЧЕЗ - Промяна на мощността

Преди 1 месец 1 седмица #5459 от imarh
Здравейте,

Както може би знаете повечето самостоятелни гаражи(особенно при новото стройтелство) са на бушон 6 или евентуално 10А. Което е крайно недостатъчно за зарядна станция. Моят гараж е такъв. Тъй като обмислям закупуванеот на ел. автомобил в кратко и средносрочен план, а сега имам възможност за известни преференции в ЧЕЗ отнонсо www.cez-rp.bg/bg/za-klienta/promyana-na-moshtnostta се замислх кое би било най-удачно като избор.

Ясно ми е, че колкото повече - толкова повече. Та, въпрсът ми към вас е следният - При положение, че още не съм избрал конкретен автомобил - кой "план" би бил оптимума имайки предвид най-вече цената на услугата при ЧЕЗ и какви изисквания към мощността имат най-разпространените лични домашни зарядни станции, така че да зареждат най-масовите и разпространени ел. автомобили за 6-8 ч.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #5461 от avataar
Отговор от avataar по тема ЧЕЗ - Промяна на мощността
Същият филм го играя в момента. Първо си помисли каква да е колата. На повечето вградените зарядни са монофазни. Например на Коната е такова, с мощност 7,2 kW. На 230 V 32 A са 7,4 kW. Има и трифазни коли, например Renault Zoe е 22 kW (3 x 32 A), на Tesla Model 3 e 11 kW (3 x 16 A).

В моя гараж мощността от ЧЕЗ на хартия е 0,5 kW, а реално имам предпазител на контакта 10 А и в момента зареждам през него на 10 А. В главното табло не знам какъв е предпазителят. Процедурата по смяна на мощността отнема ужасно много време – класически пример за монопол.

1) Подава се заявление за проучване на условията за присъединяване (нищо че си вече присъединен, води се по същата категория), където пишеш каква мощност искаш. Трябва ти и документ за собственост на имота. Аз си поисках 7,4 kW. Проучване до 15 kW струва 97,08 лв, до 50 kW 115,57. Срок за изпълнение 30 дена. Резултатът е изготвяне на становище какво е положението и какво трябва да се промени. При мене отне 20 дена и в становището пише, че трябва да сменят предпазителя в главното табло с 40 A. Предоставената мощност ще стане 7,4 kW, а присъединената (слагат между 10 и 30% отгоре резерв) 8,14 kW.

2) Подава се заявление за изготвяне на договор. Срок за изпълнение 30 дена. Това го свърших вчера, очаквам пак да не бързат с изпълнението. Безплатно.

3) Подписване на изготвен договор. Очаквам срок на изпълнение отново 30 дена. Не е ясно още колко ще ми струва удоволствието. За същинско присъединяване на нови клиенти струва няколко стотака. За такива случаи с промяна на мощност "колегите преценяват колко ще струва според извършената работа".

Hyundai Kona Electric 64kWh Premium
Следните потребители изказаха благодарности: Carl Zeiss

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #5465 от imarh
Отговор от imarh по тема ЧЕЗ - Промяна на мощността
Точно това казвам. Незнам какъв ще е ел. автомобилът. Не е на дневен ред. Но на дневен ред ми е промяна на мощността, защото момента ми е удобен поради различни обстоятелства. За тоа се чудех, колко като мощност е един добър и широкоразпространен минимум за спокоен и пълен заряд за масова електричка в рамките на нощта.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #5466 от avataar
Отговор от avataar по тема ЧЕЗ - Промяна на мощността
Без да решиш дали колата ще е с трифазно или монофазно зарядно, няма как да вземеш правилно решение. И в двата случая вземай по 32 А на фаза (7,4 kW моно-, 22 kW трифазно), тъй като не мисля, че има кола със зарядно, което да е способно на повече от 32 А на фаза.

Hyundai Kona Electric 64kWh Premium

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #5467 от murry
Отговор от murry по тема ЧЕЗ - Промяна на мощността
Образно казано (могат да се добавят 20% отгоре за по-efficient коли) -

22kW - 90км/час заряд
7.4kW - 30км/час заряд
3.6kW - 15км/час заряд

22kW бордово много рядко правят в днешно време - гледам фокуса е върху DC скоростта напоследък при производителите.
i3 / Tesla примерно са с 11kW бордово (трифазно).

Максимално много е най-добре, но балансираш с това колко струва, естествено :)

Аз мисля, че и на една фаза (7.4) си окей, но ако можеш трифазно да домъкнеш за малко пари отгоре е по-добре.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 1 седмица #5481 от roverw
Отговор от roverw по тема ЧЕЗ - Промяна на мощността
Здравейте,
И аз подадох молба за промяна на мощността - целя се в 22kw (т.е. подадох за 30 за да мога да включвам и други неща едновременно), но се чудя, ако ми откажат - ще кажат ли барем за колко max мога да се боря?
И друг въпрос, как седи момента с преработката - в смисъл - от таблото на кооперацията до гаража ми, ЧЕЗ ли ще прокарат усилени кабели и т.н. или трябва да си наема електротехник който да свърши работата, а те да кажат "ок, става" ?
А и има ли значение това, че апартамента и гаража са на един "клиентски номер" - един електромер...? За жената, която прие бланката за промяната изглежда да нямаше, ама дали е така...

Малко повече въпроси станаха, като за първи пост, но радвам се че има място/форум където човек може да обмени опит със съмишленици!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 месец 4 дни #5493 от avataar
Отговор от avataar по тема ЧЕЗ - Промяна на мощността

avataar писа: 2) Подава се заявление за изготвяне на договор. Срок за изпълнение 30 дена. Това го свърших вчера, очаквам пак да не бързат с изпълнението. Безплатно.

3) Подписване на изготвен договор. Очаквам срок на изпълнение отново 30 дена. Не е ясно още колко ще ми струва удоволствието. За същинско присъединяване на нови клиенти струва няколко стотака. За такива случаи с промяна на мощност "колегите преценяват колко ще струва според извършената работа".


Изготвиха договора за 1 седмица. Ще струва 252 лева. Да, само за да сменят един предпазител. Явно това с "колегите преценявали" не е вярно. Въпросната сума е разликата между 696 и 444 лева (първото е ново присъединяване до 6 kW, второто до 15 kW). Служителката сподели, че въпросните 252 лева са най-честата цена, която вижда за повишаване на мощност. Срок за изпълнение 1 месец. Мисля да сезирам КЗП и КЕВР за злоупотреба с монополно положение.

Hyundai Kona Electric 64kWh Premium

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум