Като част от изслушването в една от комисиите на щатския сенат за пожара, възникнал след краш тест на Chevrolet Volt, проведен на полигон на Националната агенция за безопасност на магистралния трафик (NHTSA), трима Републиканци са изпратили писмо до ИД на GM Дан Екърсън, с което си изисват повече подробности случилото след след краш теста (направен между май и юни) и първото обществено обсъждане за инцидента (чак през ноември). Акцентът пада върху следното: "В светлината на общественото недоволство срещу забавените разкрития на Toyota, защо GM не разкрива пропуски в безопасността с Volt цели пет месеца?" От GM се иска отговор до 21 декември. Честита Коледа!
Други 'новини' разкриха, че ще GM използва по-стабилни нанофосфатни батерии от A123 Systems в предстоящия електрически Spark и причината това да прави впечатление сега е, че тяхната химическа технология е по-неподатлива на запалване от тази на Volt. Тази промяна беше обявено в началото на октомври и вероятно за A123 е донякъде горчиво, след като компанията изгуби битката за доставката на батерии за Volt през 2009 г., след като GM предпочете LG Chem и нейната технология с литий метал оксидно/манганови клетки. Сега се получава така, че A123 като че ли е викана за помощ, след като първоначално не беше предпочетена, макар че от потребителска гледна точка един решен проблем, довел до подобрение, винаги е нещо добро.
Добре ще е и по някое време да стане ясно дали и кой ще бъде съответният модел на Opel, вариант на Chevy Spark, предвид факта, че компактните коли са едни от най-използваните и у нас.
[От: Autoblog Green]