Зареждане (126)

audi_bezzhichno_zarezhdane_elektromobili

Докато спокойно си караме сегашните коли, за зареждане на които разчитаме на бензиностанциите, гигантите вече се позиционират за бъдещите варианти. Най-напред засега е електричеството, което води стабилно пред водорода и ако бензинова и дизелова кола може да заредим само по два начина, на бензиностанция или от туба, при електро колите има по-голямо разнообразие, въпреки че в основна степен отново имаме 2 опции – с и без кабел. Следейки случващото се по света, всеки ден се изумяваме от темповете, с които електрическата мобилност и свързаните с нея технологии се развиват, предоставяйки тонове нови възможности на компании, които иначе нямат място в "конвенционалния автомобилен свят". Като доминиращите ежедневието ни Facebook и Google, които са сред въпросните позициониращи се гиганти, с участие в нова формация, която ще разработва зарядни стандарти за безжично зареждане. Точно за тази технология и нейното прогнозирано бурно развитие ни е думата....

Почти всички автопроизводители вече разработват електрически модели. Някои дори ги продават. Други, като германските, се подготвят за пазарен дебют от 2013 г. Но сега осем големи компании се обединяват в нещо много важно – унифициране на конектор/щепсел за бързо зареждане. Защото каквото и да си говорим, колкото и да е удобно домашното зареждане, без масова зарядна инфраструктура от бързи зарядни станции, електромобилите няма да се изравнят по този показател с конвенционалните коли. Затова, осем големи автопроизводители ще участват в демонстрация на хармонизирана технология за бързо DC зареждане с един порт по време на предстоящия EVS26 симпозиум в Лос Анджелис. Целта на системата е да ни улесни, нас, потребителите, в зареждане на електро колите, които ще караме, като същевременно направи по-достъпни и масови и тях, и бързата зарядна инфраструктура...

zarezhdane_elektromobili_avtoproizvoditeli_dostavchici_potrebiteli

Електромобилното движение наистина се развива сериозно в световен мащаб и нещата са тотално различни от средата на 90-те, когато GM направи почти самостоятелен опит да популяризира електрическата мобилност с производството на EV1. Сега на пазара вече има дузина електромобили от големи автопроизводители и още много други от малки и не толкова малки компании, при това от всякакви видове – от велосипеди и скутери, през коли и мотори до камиони и автобуси. Всичките тези превозни средства ще се зареждат с електроенергия, не с течни горива. Може и да не е след година или две, но последните вече няма да са доминиращата енергия за задвижване, която в момента създава монополни положения. Все ще има някой да държи основно нещата, но с електроенергията разпределението няма да е такова и ще има нови играчи. Множество автопроизводители, като Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz. например, вече инвестират в собствени мощности за производство на възобновяема енергия и в един момент ще започнат да предлагат затворен кръг продукти и услуги – хем ще ни продават коли, хем ще зареждаме с електроенергия на техни обекти. Кой друг може да е сред новите участници в тази дори вече не бъдеща, а настояща, макар и в малки размери, игра? Производителите и доставчиците на зарядна инфраструктура, както и електроразпределителните дружества, разбира се, от които и в момента купуваме ток за битова и индустриална употреба. Да, хегемонията на петрола няма да е вечна и у нас може да не си личи, но преди време в една статия засегнахме въпроса за това, че в Англия, например, броят на бензиностанциите доста е намалял...

burzo_zarezhdane_elektromobili_20_min_ingeteam

Сред основните проблеми и пречки за бързо навлизане на електромобилите в ежедневния ни транспорт са ограниченият пробег с един заряд на батерията и последващото го зареждане, на което обикновено отнема между 4-8 часа. За всеки е ясно, че това е сериозна спънка и доста клиенти заявяват намерението си за покупка на електромобил едва след като тези проблеми бъдат отстранени. Представяли сме вече различни предложения на производители за станции за бързо зареждане – сега идва ред на Ingeteam, които предлагат зарядна колонка, която 'си свършва работата' само за 20 минути!

nissan_the_big_turn_on_kampania

Наскоро стана ясно, че Nissan обмисля възможността да започне да предлага електрическия LEAF на по-ниска цена и на този етап това като че ли е възможно само с отделен лизинг за батерията по модела на Renault. Алиансът определено полага много усилия за развитие на електрическата мобилност, което Nissan доказа по доста щедър начин, когато миналата година реши да подари 400 бързи зарядни станции на Европа. Това стана след като компанията обяви цена от само $10,000 за въпросните устройства и ако "само" ви звучи странно при такава пазарна стойност, преди година цените бяха 4 пъти по-високи. Това провокира един от най-големите играчи в сферата, швейцарската ABB, да пусне нова бърза зарядна станция на цена под €10,000, а има ли по-добро нещо от конкуренцията за потребителя? Както е тръгнало, само можем да очакваме още намаления. Които у нас вече са факт с цени започващи от 999 лв (не за бързи зарядни, разбира се) на нашия технически партньор A1 Eco. Но в Nissan са решили да не разчитат само на фактора цена и затова стартират нова европейска кампания за популяризиране на електрическата мобилност...

Бърза зарядна станция за електромобили ABB Terra SC

Когато преди година стартирахме eCars.bg, който днес навършва една, цените на бързите зарядни станции на бяха никак въодушевяващи, а зареждането не чак толкова бързо. Бързо обаче започнаха да падат цените на тези все още нови устройства за зареждане на електромобили и ако преди говорехме за стряскащи цени от типа на 30-40 хиляди – има ли значение от валутата – днес нещата вече са далеч по-атрактивни. Nissan определено зададе тон в развитието на електрическата мобилност с масовия електрически LEAF, но електро колите предполагат много повече гъвкавост и защо тя да не се оползотворява? Компанията реши, че цените на бързите зарядни станции са твърде високи и пусна своя бърза електро колонка на цена от $10,000, след което за капак реши да подари 400 от новите устройства на Европа...

Tesla Roadster безжично зареждане

Наистина, у нас електромобили все още буквално липсват, а ние вече от година пишем за тях. Сигурно ще кажете, че за безжично зареждане пък е хептен рано, но както си говорим сега и отмина тази година, така популярността на електромобилите все пак нарасна и още 2012-та на нашия пазар ще има нови попълнения. И преди да се усетим електрическите коли вече няма да са рядкост и затова ни се струва добра идея още отсега да сме запознати с тенденциите. Дали безжичното зареждане ще стане тенденция скоро още не знаем, но предвид очевидните удобства, които предлага, има не малка вероятно в следващите години да се превърне в предпочитан метод за зареждане на електромобили...