Външно електромоторите на Continetal впечатляват, а за синхронната технология не са използвани редки метали и чрез модулен дизайн е възможно създаването на различни конфигурации. Всеки от двата нови електрически модела на Renault е оборудван с Continental електромотор, силова електроника и контролер. За производството на тези електромотори Continental е изградила специализирана фабрика в Гифхорн и според директора на отдел задвижващи мощности на компанията, Хосе Авила, "електрическите мотори са съставен елемент от нашата модулна система, която включва и силовата електроника, батерията и цялото управление на задвижващата система".
Renault използва Continental мотори с изходна мощност до 70 кВ и въртящ момент до 226 Нм. В сравнение с традиционния двигател с вътрешно горене, без трансмисия, теглото на 1.2-литров двигател е 80 кг, а на двулитров - 150 кг, докато електромоторът на Continenta тежи само 77 кг.
Електрическият мотор е свързан с интегрална едностепенна трансмисия, диференциал и с компонентите на Continental - силовата електроника и контролера. Continental произвежда мотора в Гифхорн, с текущ капацитет от около 60,000 броя. Това количество е показателно за потенциала, който Continental предвижда за електрическата мобилност. "Ние искаме да видим електромобилните технологии на пътя възможно най-скоро", казва Авила, чиято компания е инвестирала над €12 милиона в новата фабрика в Гифхорн, осигуряваща работа на над 40 служители.
Електромоторът, трансмисията, диференциалът и заключващото устройство при паркиране са монтирани в един корпус, което спестява място в електромобилите на Renault, въпреки че когато отворихме багажника на Fluence Z.E. не останахме особено очаровани от намаления обем, заради монтираната пред него батерия. В Continental са избрали външен синхронен мотор - в сравнение с перманентния магнитен мотор, тази технология осигурява по-високо общо ниво на ефективност в целия оперативен обхват на електромобила и подобрява безопасността на задвижващата електрическа система. В допълнение, при производството не са използвани скъпи редки метали, каквито са необходими за магнитите, а електромоторът за електрическите модели на Renault е първият от този тип, който влиза в масово производство на електрически превозни средства.
Монтираната от Continental силова електроника от вече второ поколение, е базирана на гъвкава модулна система и е около 30 процента по-компактна от първата генерация, която Continental вече вгражда в някои серийни хибридни модели. За намаляване на обема огромна роля е изиграло интегрирането на инвертора и конвертора.
За разработката на контролера Continental използва своя предишен опит от контрола на конвенционалните двигатели, произвеждани от дълго време в големи количества. В електрическите коли, контролиращото устройство отговаря за енергийния поток и производителността на електромотора. То функционира като регистрира инструкциите на шофьора и ги предава на електромотора под формата на заявки за нужния въртящ момент.
И сега със старта на производството на електромотори, Continental вече разполага с ключови компоненти от електрическо задвижване в своята гама. Компанията предлага и няколко други типа електромотори като перманентни магнитни синхронни мотори (PMSM) и индукционни мотори (IM), създадени за по-евтини приложения. Благодардение на собствения си опит и производствен капацитет, комбиниран с тясното сътрудничество с автопроизводители, Continental е в състояние да произвежда цялостни електро задвижващи системи под един покрив.
И така, вашето ново електрическо Renault ще се задвижва с техника от Германия и то от утвърдена компания с дългогодишен опит. И макар че са в един алианс, по отношение на електрическите си модели Renault и Nissan се различават точно в това отношение, защото Nissan LEAF например и създаден от нулата като електромобил, със собствени компоненти и разработки.
[От: evwind]