Print this page
Понеделник, 18 Април 2011 08:00

Системата за обмяна на коли Car2go в Хамбург, следва Амстердам

От
Резервация на Car2go кoла

Наемането на велосипедите под наем е традиционно средство за придвижване, но както е тръгнало май ще си намерят конкурент в лицето на еко колите. Ако си мислите, че това е възможно най-вече в малките градове грешите и доказателство за това е огромният Хамбург...

Това, за което всъщност става дума, е система за споделяне на автомобили, която обаче въобще не е на някакъв експериментален етап: тя работи от 2008г. в германския град Улм и от миналата година в Остин, Тексас. Ето защо, след анализ на резултатите, този Daimler стартира системата и в едномилионен град - Хамбург.

Системата се нарича car2go и включва превозни средства с бензинов двигател, автоматична старт/стоп система и ново поколение телематика, свързана с електрониката на колата. Но истински "умното" в тези коли е соларният им покрив! 100 вата слънчева енергия захранват телематиката и вентилационната система и зареждат акумулатора на колата в движение. По този начин водачът пести гориво, тъй като през цялото време алтернаторът не функционира.

Втората фаза на този проект е въвеждането на системата и в Амстердам преди края на 2011г. Тази стъпка е малко рискована, защото населението на Амстердам е по-голямо от това на Хамбург. Този път "флотилията" ще се състои от 300 електрически Smart fortwo.

Така градът ще влезе в историята като първата зона, разполагаща с изцяло електрически car2go автопарк досега. В същото време, Daimler планира да създаде 300 зарядни точки за колите, което означава, че всяка кола ще разполага със собствена станция за зареждане! И всичко това преди броят им да нарасне до 1,000 през 2012г.

Робърт Хенрих, изпълнителен директор на car2go вижда проекта в по-голяма перспектива с адаптирането му към градската култура на Амстердам: "Ние се виждаме... като поредното парче от мозайката в многообразието от методи за придвижване в Амстердам."

Според статистиката, досега над 35,000 души са наемали 600-те коли, налични в Улм и Остин, с 4 до 8 клиенти дневно в германския град.

Макар да няма информация за скорошно идване на системата в България, нищо не ни пречи да работим за местни проекти в това направление най-малкото в информационно отношение. Апетитът идва с яденето...

Прочетено 1387 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 23:31
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.