ОК, след бруталното клик-байт заглавие, ето разяснение по темата.

Под претекст, че трябва да си набавя повече пари, които да използва за разширяване на Supercharger мрежата, миналата седмица Tesla вдигна цените за зареждане. Много хора рипнаха, естествено, и компанията реши малко да върне газта.

В този блог: Нови условия по субсиидите за електромобили обяви Австрия за 2019 и 2020 г.

Този път корекцията е надолу – за покупка на електромобил вече се предоставя субсидия в размер на €3,000, което важи за превозни средства на цена до €50,000 за частни потребители и до €60,000 за фирми.

В този блог: Изпълнителният вицепрезидент на Ford Джим Фарли потвърди, че компанията ще произвежда електрически F-150.

Хибридната версия на F-150 е планирана за 2020 г., но на този етап няма конкретна информация за електрическия вариант. В бъдеще Ford ще предлага и Transit на ток.

В този блог: Tesla освобождава 7% от служителите и спира референтната програма, защото е скъпа.

За да може да предложи обещания и дългоочакван евтин вариант на Model 3 с базова цена $35,000 (поне в щатите), явно на Tesla се налага да взима болезнени решения, като това да намалява своя персонал. В петък компанията обяви, че ще съкрати 7% от своите служители, за да намали разходите.

В този блог: След като обяви, че Cadillac ще е водещата електромобилна марка в групата, GM показа концептуален електро SUV.

В неделя следобед, Cadillac пусна снимки на първия си изцяло електрически модел и междувременно получи любезна покана да произвежда електро моделите си в САЩ, вместо в Китай.

В този блог: Типовото одобрение на Model 3 вече е готово и продажбите в Европа са официално регулирани.

Холандският автомобилен регулатор RDW е одобрил хомологацията на масовия електромобили на Tesla в Европа, което позволява официално регистрациите и продажбите.

В този блог: След спиране на референтната програма, Tesla вдига цените за зареждане на своите Supercharger станции по света.

Плащането ще става на база киловатчас или на минута в страните, които "не позволяват директна продажба на електричество". Това е поредното увеличение (засега), което вече включва и Европа.

В този блог: Не веднъж сме обмисляли как да се ограничи достъпът на ДВГ коли до места за зареждане, но ето че в Tesla преминаха към действия по въпроса.

Това се случва след като в щатите се наредиха случаи големи пикапи да блокират преднамерено места за зареждане на Supercharger станции и явно компанията търси начини за неутрализиране на този проблем.