В Европа доминиращият стандарт за бързо зареждане вече е Combined Charging System (CCS 2), но първият бърз DC стандарт, отпреди повече от 10 години, беше японският CHAdeMO. С годините CHAdeMO асоциацията не изостави проекта заради новата силна конкуренция, а точно обратното – продължава да го развива, защото този стандарт доминира в Китай и Япония (и в огромна степен в световен мащаб).

В настоящата тенденция на автопроизводителите да запазват в максимална степен обявените за 2020 г. ангажименти, Opel публикува информация, че електрическият миниван Vivaro ще може да се поръчва от лятото, с първи доставки в рамките на годината, като на този етап не знаем цените.

Към пролетта на 2020 г. електромобилите с най-голям пробег леко докосват границата от 500 км. Възможни са по-големи преходи с много икономично шофиране, но това далеч не е масовият случай. Да не говорим за случките, за които приятели са ми разказвали - пробег по 200 км с такива големи батерии.

В понеделник авто дилърствата в Германия са отворени отново и в случая с VW само там, за още известен период от време, ще може да се намери някоя от последните произведени бройки електрически голф.

Сякаш винаги ще свързвам новините за електробуси с едно зелено возило на ток, което беше изпробвано в продължение на година в София. Случи се малко след като взех новия тогава Renault Twizy от офиса на Renault България. А "тогава" беше в началото на 2014 г.

Когато не върви, не трябва да униваш. Защото напред има път въпреки временните неволи.

Такива имаше не малко за китайския производител на електромобили NIO, чийто продажби не успяваха да дръпнат достатъчно.