Първо новината. Изпълнителният директор на Tesla, Елон Мъск, тотално изненада всички, когато в интервю каза, че Model S е изцяло разпродаден за 2012 г. ОК, да, това не е самата изненада. Ето какво - става дума не за 1,500, а за 6,500 броя, капарирани с по $5,000 на калпак. Според Мъск повечето от купувачите са нови за Tesla, като изключим 600 притежатели на Roadster, производството на чиято първа версия спира, но и тук Мъск успя да изненада феновете на марката, с новината, че след 2-3 години на пазара ще има изцяло нова версия на Roadster, изработена изцяло от Tesla (за първото поколение се използваха купета на Lotus). Новините са наистина много добри за Tesla и за да е пълна красотата в картинката, Мъск предвижда, че компанията му може да излезе на годишна печалба до 2013 г., което е доста по-скоро, отколкото много анализатори очакваха.
Както си става в наши дни, новините подбутнаха акциите на Tesla с 3.9 процента нагоре, което е допълнителен стимул за постигане на добри резултати.
Какво ли става пък с моето ходене до морето 'с една батерия', вероятно се питате. Ами, в магазина обикновено се пазарува с пари. Не съм депозирал $5,000, за да си запазя Model S, така че е нормално ходенето с една батерия (поне с Tesla Model S) да не се задава скоро за мен. Интересно и дали в България някога (ок, положителното отпред - кога) ще има представителство или дилър на Tesla, защото това е важно за купувачите. Колко хора биха си купили електромобил на марка, която не присъства е България? О, такива няма да липсват, но едва ли ще са стотици...
Така или иначе желанието ми да се сдобия с Tesla Model S се увеличава все повече и когато се появят индикации, че това е смислено действие, 'петарката' ще поеме в точната посока .
Какво имам предвид под индикации? Разни неща от типа на активизиране на повече хора около електрическата мобилност в общественото пространство, някой и друг правителствен или общински стимул (вижда се в много държави, че от такива има нужда и те са важни), административно дефиниране в помощ на по-лесното изграждане на инфраструктура и активна пазарна политика по отношене на електромобилите от страна на електрическите компании. Е, и внос на електрически коли, който вероятно ще се появи и засили паралелно с развитието на горните аспекти.
Леле, наредих ги та знае ли се, пък един депозит не съм оставил...