Print this page
Вторник, 23 Юли 2013 18:15

Мега ЕМоция в нашия рали тест драйв с Renault Kangoo Z.E.

От
renault kangoo ze zarezhdane
И църквата помага – зареждане на Renault Kangoo Z.E. от параклис (не и без станцията на FullCharger)...
В този блог: Реагирахме на нещата в движение, напасвахме се към правила и изградихме стилове в нашето еко ЕМ рали преживяване с Renault Kangoo Z.E.

Получи се така, че ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ ни даде възможност да направим по-разнообразен Kangoo Z.E. тест драйв, отколкото си представяхме, само за два дена. Благодарим на екипа на Renault България, че ни избра за пилотски екип на своя електромобил. Самото рали ни засипа с безброй емоции, но ето кое е важното – ние се представихме добре, електрическият миниван също, завършихме безаварийно и събрахме ценна информация за използването на електромобил в реални условия. Сега остава да ги споделим...

Kangoo е известен най-вече като работяга от клас "баничарка". С буквичките Z.E. отзад обаче, нещата се променят. Не сме тествали ДВГ вариантите, за да направим сравнение, но електрическият ни изненада с возия и стабилност, в добавка към супер грамотното изпълнение на електро системата. Че електромобилите са тихи, ако случайно не знаеш, разбираш много бързо. Но при някои модели воят или свистенето на електромотора определено се усещат. Kangoo Z.E. очевидно обезшумен допълнително, защото много трудно издава същината си – типичното свистене на електромотора е сведено до минимум и се усеща много ненатрапчиво само при рязко (и продължително) ускорение.

ОК, имаме много за казване и за да е по-лесно, да го караме по лесния и подреден начин, на отделни елементи. Единственото, което не можем да преценим е как да ги подредим, че всеки си има предпочитания, затова ги караме наред:

Ускорение и максимална скорост

Почти до самия край на ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ нямаше как да разберем почти нищо за тези две неща. Нищо че става дума за лекотоварен миниван, повечето хора си се интересуват най-вече от тях. Нали трябваше да поддържаме смешно ниска средна скорост от около 40 км/ч, та "настъпването" нямаше как да стане. В ЕКО режим и с това пъплене, по едно време изглеждаше, че сме в доста бавна и мудна кола. В деня преди ралито пък тествахме Kangoo Z.E. за икономичност и пробег и пак го давахме бавнинко.

Но ето ти случка – по средата на втория състезателен ден стана ясно, че няма да стигнем до крайната точка в уречената минута и се почна истинското рали. Само допреди минути пъплехме като костенурки и всички ни задминаваха като попътни стълбове и изведнъж, ток до ламарината и тонове случки по пътя от Пасарел към София. Нашият Kangoo Z.E. показа, че с изключен ЕКО бутон набира изненадващо бързо и поддържа максималните 130 км/ч без никакви грижи. Не сме засичали 0-100 км/ч, че просто нямаше как, но динамиката е супер прилична. И една изненада – въпреки якото натискане, все пак се движехме надолу и в първите километри стрелката за заряда в батерията просто отказваше да мърда надолу.

Шофиране и пробег

Накратко за шофирането – голямо удоволствие е! Разбира се, както и при колите с ДВГ, стилът и начинът на каране имат пряко отношение към пробега. При сегашните електро коли, обаче, в доста по-голяма степен. Причината е, че на борда има енергия за далеч по-малко пробег (като изключим Tesla Model S). В конкретния случай, с лекото и приятно шофиране през Лозен и после по магистрала Хемус, силно учудени стигнахме до комплекс РИУ Правец с малко над половин батерия. Да, карахме бавно, но за 85 км изразходихме много по-малко от очакваното. Превъртаме бързо към втория ден и изкачването на пътя за Боровец – с не повече от 70 км/ч, батерията просто се топеше пред очите ни – изкачването дори с умерена скорост хапва доста от заряда.

Само че за това има "лек" – след изкачване обикновено някъде по пътя има и спускане. На връщане от Боровец движението е почти само надолу и Kangoo Z.E. или регенерираше или просто сякаш отказваш да харчи енергия – дори при якото напъване от Пасарел към София силното натискане на педала явно не водеше до голям разход. Накрая пристигнахме пред Гранд Хотел София с 1/3 пълна батерия – супер постижение предвид якото кeCars.bg | Facebook https://www.facebook.com/.../eCarsbg/12... eCars.bg is on Facebook. To connect with eCars.bg, sign up for Facebook today. Sign UpLog In. аране (стартирахме със заряд на 2/3).

В заключение за тази точка, ето някои неща, които помагат за удължаване на пробега:

  •  Плавно потегляне;
  •  Шофиране с до 80 км/ч;
  •  Стрелката за разхода да не влиза в червеното (най-десния сектор);
  •  Спиране с отпускане на педала за ускорение и регенериране, вместо с крачната спирачка (забрави за рязкото спиране преди светофара!).

В обобщение

Има още много за разказване около ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ и други наши впечатления за Renault Kangoo Z.E., но нека да не правим от този блог ферман. Намираме някои разлики в отчитане на разхода, например (8 кВтч разход на таблото, срещу 10,7 кВтч реално заредени), както и малки известни неудобства, като положението на бутоните за ел. стъклата (назад от китката) и вероятно най-добре е да им посветим отделен блог (за комфорт, удобства, ежедневна употреба и др.). Както винаги ти благодарим за интереса към нашите електромобилни подвизи и се надяваме да разкажеш своите във форума на eCars.bg или в новото ни приложение за споделяне на отзиви за електромобили – КарамЕЛ, което след кратката почивка, на която сме се отдали, ще тестваме за последно, преди да пуснем в ефир :). До скоро!

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 3655 пъти Последна корекция Вторник, 23 Юли 2013 21:22
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.