Print this page
Вторник, 19 Ноември 2013 14:21

Спор: Кой модел на Tesla ще е масов?

От
tesla motors service center model s
Пред сервизния център на Tesla Motors засега има само Model S и Roadster – Снимка: eCars.bg
В този блог: Появи се мнение, че следващата кола на Tesla – Model E – няма да е истински масово предложение на компанията. Дали?

За този доста по-приемлив като цена модел се говори вече от известно време. Включително съоснователят на Tesla Елон Мъск потвърди, че ще се гони цена от около $35,000. В Европа вероятно ще е със знак отпред. Анализатор от Barlclays твърди, че това обаче няма да е масовият модел на Tesla. Готови сме да поспорим...

Повод за това е анализ на Браян Джонсън от Barclays, според когото, "Има малка вероятност Tesla да пусне масова кола преди 2023 г."

В подкрепа на твърдението си Браян разделя растежа на Tesla Motors на три възможни ери. Чак ери ни звучи силничко, но ето ги:

  • Ера 1 – Настоящият фаза, стартирала през 2012 г., която ще продължи до 2016 г.. В нея продължава развитието на Model S и на пазара излиза Model X.
  • Ера 2 – Започва през 2017 г. и продължава до 2022 г. В този период компанията реализира по-достъпен модел от трето поколение. Точно този модел според Джонсън няма да е масов, заради очакваната от него цена от $40,000-$45,000 (подобно на Audi A4 или BMW 3).
  • Ера 3 – Тръгва от 2023 г. и тогава Браян очаква реализирането на Tesla електромобил за около $25,000.

ОК, вече казахме, че за Европа най-добре да ги смятаме в Евро, че обикновено така се получава. Сега за масовостта. Важно е кой какво разбира под масово и в коя държава. Вярно е, че в България масови са колите втора употреба за 5-10 хил лв. Така ако го гледаме, 40-45 хил. Евро не масово, но дори и 25 хилядарки са много.

Audi A4 и BMW 3 обаче също са масови коли, а Model E ще е от същия клас. Съответно започва да тежи много по-ниския разход на електромобила, плюс бонусите. ОК, след пет години може да са по-малко, та за по-сигурно да ги извадим от сметката. И вече търсенето много ще зависи от супер удоволствието от динамичното шофиране, дизайн, популярност, надеждност и съответно евтино каране и поддръжка.

Хайде да не пренебрегваме и "зеленото" въпреки че горкото все последно остава, а е от основните предимства на електромобилите. Но нали за достъпност и цени говорим, та ни се струва, че на цената на среден клас германски коли един Tesla електромобил има потенциал да бъде наречен масов. Ти как мислиш?

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 5798 пъти Последна корекция Събота, 21 Юни 2014 22:52
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.