Голямата дупка във времето за Tesla между планираното прекратяване на производството на Roadster и старта на продукцията на следващия и модел, Model S или следващото поколение Roadster не е новина, но сега за първи път се обявяват точни дати и става ясно, че Roadster ще бъде спрян през 2011, вместо през 2012 г. Tesla ще продължава да продава наличните на склад Roadster бройки, произведени до декември тази година с помощта на Lotus в първата половина на 2012 г...
Tesla има договор за покупка на 2,400 частично асемблирани купета от Lotus за производството на Roadster и до 31 март 2011 г. е доставила около 1,650 бройки Roadster , с още 750 за продажба.
Със спиране на притока от приходи от продажбите на Roadster в началото на 2012 г. за Tesla ще се отвори голяма дупка точно в момент на набиране на средства за инвестиции по пускането на Model S на пазара и разработката на Model X. Ето какво казват от Tesla в техния S-1 документ:
Tesla има и проблема с "липсата на подписани споразумения за продажба на компоненти за задвижване след 2011 г.", пише още в документа. В частното, докато Tesla работи с Toyota по разработката на електрическата версия на нейния RAV4 SUV (който Toyota планира да пусне в продажба през 2012 г.), няма наличен производствен договор. От Tesla казват, че преговарят с Toyota по финализиране на споразумение за доставка на части за този проект, но "все още нямаме споразумение и не е сигурно дали ще успеем да сключим такова".
Към 31 март 2011 г., Tesla имаше натрупан дефицит от $463.9 милиона. Ако компанията забави пускането на Model S през 2012 г. или не успее да усвои средствата по очакван заем от министерството на енергетиката на САЩo за изграждане на съоръжение, Tesla може да изпадне в сериозни финансови затруднения. Tesla очаква общите й капиталови разходи за останалите три тримесечия на 2011 г. и всички от 2012 г. за Модел S и Model X, да бъде от порядъка на $ 330 милиона до $ 370 милиона.