Бригс казва, че това може да еволюира до фундаментална промяна в мисленето по отношение на употребата на служебни превозни средства като всеобхватно решение за фирмения транспорт.
"Фирмен автопарк от конвенционални коли или ванове определено е решение на транспортните нужди на един служител – от разнасяна на доставки из цялата страна до пътуване с множество спирания при различни клиенти. Няма кой знае какви ограничения за разстоянията, броя на пътуванията или тяхното времетраене", констатира Бригс.
Привлечени от ниските текущи разходи при електромобилите и данъчните облекчения за създаване на автопаркове от електрически превозни средства, фирмите могат да започнат да разпределят транспортните нужди според спецификата на превозните средства - електрическите коли могат да поемат местните пътувания, докато конвенционалните пари бъдат използвани за по-дълги разстояния. Компаниите може да преосмислят дори дългите пътувания и да ги заменят в някаква степен с конферентни разговори.
"Електромобилът обаче принуждава управителя на автопарка да отчита влиянието на всяко едно пътуване. А веднъж започнал, процесът може да отвори други врати. Има вероятност и електромобилите да стартират един по-дълъг процес, при който повече управители на автопаркове се превръщат в управители на бизнес пътувания", заключава Бригс.
Нещата наистина седят по този начин, но пък и технологиите при батериите се усъвършенстват постоянно. Очакваният през 2012-та на пазара Tesla Model S вече има версия с почти 500 км пробег, така че до 2015 г. е логично да очакваме още не малко модели на други компании да предложат адекватен и не предизвикващ притеснения пробег. Но не пречи фирменото транспортиране да бъде преосмислено, нали?