Всяко нещо си има начало и ето какво казват момчетата от Римац Аутомобили за своята Concept_One идея:
Започнахме на бял лист хартия. Идеята беше да създадем необикновена електрическа кола с нова концепция на електро задвижване. Дори примитивните (DC) електрически мотори могат да надминат по производителност всеки двигател с вътрешно горене в почти всяка сфера. Ефикасност, невероятно бърза реакция, широк диапазон на мощността, регенериращо спиране, висок въртящ момент... Това са само някои от предимствата на новата генерация перманентни магнитни синхронни мотори, която разработихме специално за Concept_One.
Нашето уникално задвижване е разделено на четири подсистеми, всяка състояща се от един мотор, инвертор и редукционна трансмисия. Всяка от тези системи задвижва колело и всички системи са независими. Усъвършенствани контролни модули управляват всяка от тях с помощта на данните, постъпващи от множество прецизни сензори, разположени из цялата кола. Тази архитектура позволява нов подход към динамичните характеристики. Ние наричаме това All Wheel Torque Vectoring (AWTV).
Всяко колело може независимо да ускорява или намалява стотици пъти в секунда, което спомага за осигуряване на желаното (по избора на шофьора) управление. С ниския център на тежестта, изключително високия въртящ момент от нулеви обороти и елиминирането на загуби от превключвания, Concept_One доставя изцяло ново преживяване от шофирането.
Да видим как изглеждат нещата отстрани, особено предвид факта, че не е ясно дали Concept_One ще стигне до масово производство както и каква ще е цената на колата.

Ускорение от 0-100 км за 2.8 секунди определено би разплакало собствениците на разни супер ферарита и тем подобни глезотии на четири колела. В момента (на пазара) имаме Tesla Roadster Sport, която ускорява до 100 км/ч за 3.7 секунди. Цената и е малко над $100,000 и показателят определено не е за пренебрегване, макар че в диапазона от 4 сек надолу цяла секунда е като цяла вечност.
Друг важен момент е пробегът. Concept_One има батерия собствено производство с чудовищен 92 кВтч капацитет, от която колата определено има нужда, за да храни тези 1088 коня, които се намират не под капака, а в колелата. Иначе казано - по има няма 270 коня на колело. Ужас, това е двойно повече отколкото по-голямата част от конвенционалните коли имат на разположение и то с цял двигател с вътрешно горене и всичките му там джунджурии. Не знаем колко километра изминава Concept_One с едно зареждане на батерията, но ето колко обичат това свое чедо момчетата на Римац:
Извършихме множество интензивни тестове на различни технологии и химически съединения за батерии. В повечето случаи тествахме единични клетки. Стеснихме избора до 5 прототипа на комплекти батерии, които тествахме многократно в състезателни и градски условия в пробните ни коли. Доста време прекарахме в разработката на Система за управление на батериите ({tooltip}BMS{end-link}Battery Management System{end-tooltip}), топлинния контрол, напреженията и т.н. Сега сме много горди с новото си изобретение - батерийният модул на Римац Аутомобили.

Засега оставяме батериите и ако конете са много, почакайте - въртящият момент се измерва с нереалните 3,800 Нм. Не виждам какво можем да кажем тук - само си спомняме за едно скорошно видео, в което BMW M3 се пъне по някакви калифорнийски хълмове в опит да настигне на няколко пъти изчезваща напред електрическа Tesla Molel S, а тук говорим за много повече мощ и наистина разплакващата максимална скорост от 305 км/ч, ако не друго, поне за електромобил. Не че има къде човек да кара така по улиците, а пък и би било много скъпо, не заради цената на тока, а заради тази на наказателните постановления...
Едно е ясно, интересът към колата по време на изложението във Франкфурт ще е огромен - просто няма как да не е. Вече има различни (идващи основно от Англия) разработки на супер електромобили, но хърватските момчета просто не оставят шанс на никой с невероятното си изпълнение, засега.
Да се чуди човек, защо името на фирмата не е Римац Електромобили...