Според вестника, китайските власти упражняват натиск върху BMW с цел компанията да се съгласи да създаде нова марка. На всички западни автопроизводители се казва, че трябва да разработят марки специално за китайския пазар, за да получат разрешение да изградят фабрика(и) в страната. Друго условие е, чуждите компании да си сътрудничат с китайска компания.
Volkswagen вече има планове за хибриден модел, наречен Kaili, а Daimler също обяви, че планира електрическа кола в партньорство с китаския автопроизводител BYD.
BMW ще работи с китайския си партньор Brilliance, за създаване на марка за т. нар "New Energy Vehicles". Все още не е ясно колко колко електрически коли ще произведе Brilliance, но компанията най-вероятно ще използва нормалните BMW технически стандарти. Съвсем естествено баварците не изгарят от желание да споделят твърде голяма част от своята интелектуална собственост с други компании, но е факт, че ще трябва да се съобразят под една или друга форма с изискванията на изключително важния за тях китайски пазар.
За щастие BMW обяви нова електромобилна 'i' линия, моделите (засега обявени са BMW i3 и BMW i8)от която ще можем да караме в Европа след 2 години, и в града, и по магистралата.
eCars.bg