Opel определено смята, че има ключово предимство в сегмента на електрическите коли с новия Opel Ampera, който очакваме на българския пазар през юни 2012 г. С пробег от около 500 км, Ampera изминава 3-4 по-дълги разстояния от пълните електромобили, с помощта на малък бензинов двигател, който захранва електро генератор за удължаване на пробега след изчерпване на заряда в батерията. В това отношение, говорителят на компанията казва, че "ние ще разширим концепцията на удължителя на пробега, за да извлечем максимална полза от конкурентното му предимство. Според Automotive News Europe, консултативният съвет на компанията ще обсъжда електромобилната стратегия на концерна отново през ноември.
Честно казано, замразяването на електрическия Junior е малко изненадващо, след като през септември 2010, президентът на GM Европа, Ник Райли, обяви, че първият изцяло електрически модел на Opel "ще излезе на пазара в началото на 2014 г.", една година след старта на продажбите на новата мини кола на компанията, добавяйки ,че моделът вероятно ще има "почти идентично купе" с това на мини колата.Друг анонс дойде от ИД на Opel, Карл-Фридрих Щраке, който през май обяви, че електрическият Junior ще се появи в началото на 2013 г.
Засега е сигурно, че Opel ще пусне на пазара (и ще разчита сериозно) на новия Ampera, а със скорошната заявка за търсене на електромобилен/хибриден партньор и новината за спирането на електрическия Junior като че ли се появяват индикации за трудности при инвестициите в електромобили, които Opel може би среща. Инвестициите са наистина огромни, алиансът Nissan-Renault например вече има инвестирани над $5.6 милиарда в развитието на своите електромобилни гами - солидна сума и обем работа в настоящите трудни икономически условия.
Интересно стечение на обстоятелствата, защото само преди дни дойде новината за Opel RAK-e, електрическа концепция на компанията, която ще бъде демонстрирана по време на Автосалон Франкфурт 2011...
[[Източник: Automotive News Europe]