Print this page
Вторник, 11 Октомври 2011 22:05

Електрическа кола от Daimler BYD – дебют април 2012

От
След половин година ще видим електромобила на Daimler/BYD...май

Днес в Шератон в София се проведе втората българска електромобилна конференция, на която министър Трайков изненадващо обяви, че от следващата пролет в новия завод на Литекс Моторс и Great Wall Motors до Ловеч, ще се сглобяват електрически коли. Макар да получихме друга информация от Литекс Моторс по време на откриването на Автосалон София, която гласеше, че "в края на 2012 г. ще разгледаме възможностите за производство или сглобяване на електромобили, не пречи обявеното от г-н Трайков да се случи, но определено смятаме да се информираме по-подробно по въпроса...

Прехвърляме се към темата на тази новина, в която според  изпълнителния директор на Daimler Дитер Цетше, дизайнът на новия електромобил на съвместното предприятие между Daimler и BYD е 'фиксиран',  и превозното средство 'е на път'.

Официалното име на съвместната компания е Shenzhen BYD Daimler New Technology Co. Ltd, а коментарът на Цетше означава, че развитието на първия електрически модел на компанията е завършено и колата ще направи своя дебют, както е планирано, през април 2012 година. Е, става ясно, че производителят трябва да направи много за да спази срока и да изпълни обещаното – самият Цетше каза за колегите от Inside Line, че 'революционната технология на батерията BYD все още не съществува – въпреки че в компанията продължават да бъдат 'много уверени, че ще се случи'.

Daimler и BYD имат тежката задача да наложат електромобилите в Китай, което (както и у нас) няма да стане без държавна подкрепа

Все още има опасения, че борбата за икономическо оцеляване на BYD, включително освобождаването на хиляди служители може да сложи край на Daimler-BYD сделката. Това вероятно няма да се случи, но очевидната липса на любов за електро коли на Китай може да бъде въпрос, на който дори Daimler-BYD няма да успее да отговори. Каквото и да се случва в правителството, големите стимули за електрическите коли остават на книга, а електромобилната индустрия има нужда от държавната подкрепа – навсякъде по света.Това е един от основните въпроси, коментирани и днес, на конференцията в х-л Шератон, за която ще пишем още в утрешния ден!

[Източник: Inside Line]

Прочетено 2535 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 10:07
Маргарита Николова

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.