През 2010 г. в Пекин са продадени около 700,000 нови коли, което увеличава броя им до 4.7 милиона, според статистиката на транспортната комисия на града и в опит да установи контрол над претъпкания с коли град, от 1 януари 2011 г. последната въвежда изискването купувачите на коли да участват в лотария, за да получат (или не) възможност да купят и регистрират кола.
През март, например, кандидатите в третата лотария за номера в града са били 397,543, а номерата... 17,600 (всеки месец). По-странното обаче е, че от спечелилите регистрационни табели за първите два месеца 35,200 души, много малко всъщност са купили кола.
В града има и други инициативи в полза на ЕПС ентусиастите и то какви само! В добавка към директната възможност за покупка има и субсидия, която може да стига чак до невероятните $18,800 (около 26,000 лв). В Китай колите на батерии струват до $30,000 повече от конвенционалните, заради все още сравнително ограничения обем на производство и тази субсидия определено прави нещата по-поносими.
Какво става у нас? Освен две електромобилни конференции, които повдигнаха много въпроси и донесоха много обещания, засега нямаме реални действия в електромобилно направление. Затова работим усилено по създаването на Национална информационна платформа ЕЛЕКТРОМОБИЛИ.БГ, за да дадем своя принос за ускоряване на процесите и да стимулираме развитието на електрическата мобилност у нас. Ако искате да ни помогнете, просто изпратете представяне на вашата компания или проект, стига да имат връзка с електромобилите или свързаните с тях направления, на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите., за да можем да изградим голяма база от данни, в която да има множество български проекти и инициативи, подпомагащи развитието на електрическата мобилност. Очакваме ви!
[От: Challenge Bibendum]