Всъщност, електромобили с удължен пробег като Karma имат за цел да разсеят притесненията от ограничения пробег на електрическите коли, с помощта на добрия стар двигател с вътрешно горене, който след изчерпване на заряда в батерията започва да играе ролята на генератор, осигуряващ нужния за задвижването на електромотора ток. Но нали е електромобил, та всички очакват повече от Karma - напълно разбираемо.
Fisker Karma се произвежда във Финландия, но компанията е базирана в САЩ, където ползва заем от половин милиард долара от енергийното министерство на страната. За да стартират продажбите в Америка на моделът беше нужен сертификат от {tooltip}EPA{end-link}Environmental Protection Agency{end-tooltip}, който наскоро беше получен, но за съжаление нещата не останаха само с добрата новина, защото официално обявените от EPA показатели за разхода направо разклатиха компанията.
Сега обаче всичко се променя и от Fisker няма как да не са щастливи след тестовете на техния луксозен електрически седан, направени от добре познатия нам T?V. Резултатът? Екип на организацията е изминал 83 км с Karma на електроенергия - доста повече от постигнатите от EPA 51 км. И за да се ориентирате по-добре спрямо нещо познато - с новия зареждаем Toyota Prius хибрид на ток може да изминете до 23 км, а все още далечния от българския пазар Chevrolet Volt има 56 км електрически пробег според EPA.
Това може и да е някакво успокоение за до известна степен накърнения имидж на Fisker и макар че само можем да се радваме на доста по-оптимистичните резултати, постигнати от T?V, тестовете са едно, а отзивите на собствениците, съвсем друго. Нямаме връзка с Лео Ди Каприо, който вече върти километри мили на своята Karma, нито пък с друг супер известен притежател на модела, вицепрезидента Ал Гор, но те няма да са единствените клиенти на марката и е само въпрос на време в мрежата да започнат да се появяват първите потребителски отзиви. Ще чакаме търпеливо и, разбира се, ще ви кажем, когато попаднем на нещо конкретно. Тогава ще видим кой крив, кой прав - EPA или T?V. Вие как мислите? Кажете ни в коментарите отдолу.
eCars.bg