Print this page
Вторник, 15 Ноември 2011 13:39

Интересно различни електро прототипи от Daihatsu на Tokyo Motor show

От

Daihatsu е най-старият японски автопроизводител, който вече не малко години продава успешно компактните си модели и у нас. Компанията наистина се отъждествява най-вече с мини варианти в повечето класове, а двигателите с вътрешно горене на марката често са под границата от 1,000 куб. см. Ние, разбира се, няма да обсъждаме тях, защото гледаме в друга посока, в която поглежда и Daihatsu, с няколко нови електро концепции, които ще бъдат изложени на показ по време на 42то Tokyo Motor Show...

Започваме с ефирния PICO на снимката отгоре – изцяло електрическа идея за двама, която си попада изцяло в kei car класа (което в Япония означава и нисък годишен данък!), но по-скоро е създадена с идея да запълни празнината между въпросни мини (kei) коли и двуколесните превозни средства. С този електро мъник Daihatsu смята да се прицели в бизнеса с доставки в градски условия, както и в по-възрастното население. PICO има нисък и плосък под за услеснено влизане и излизане и наистина изглежда подходящ за бързо, но вече чисто и безшумно, разнасяне на пица...

Ти си избери, за какво да го използваш...
Хм, иди кажи, че не си карал с 80...

Продължаваме с FC ShoCASE – хм, името казва достатъчно, та ако имате нещо да показвате - ето ви бъдеща еко и атрактивна идея по въпроса.

Като концепция FC ShoCASE определено е сред по-отличаващите се и интересни предложения за бъдещето. По подобие на вече не малко други японски коли, FC ShoCASE е порядъчно 'кубоват и ръбат' и, типично за Daihatsu, с не особено впечатляващи размери (с едно изключение) - дължина едва 3.4м, ширина 1.47м, но доста по-щедра височина от метър и деветдесет. Откъм задвижване "шоукубчето' е оборудвано с технологията за горивни клетки на Daihatsu, при която не се използват никакви ценни метали. Това я прави независима от ограничените източници на ценни метали и спомага за намаляване на тяхното изразходване, а горивните клетки са с дори по-голяма плътност, което означава, че FC ShoCASE би разполагал със значителен пробег. Това пък би позволило по-дълги демонстрационни обиколки с наличния заряд, макар че от Daihatsu не дават информация по въпроса за пробега.

Хм, иди кажи, че не си карал с 80...
Ти си избери, за какво да го използваш...

Не една и две чудати електро концепции бяха показани и на Автосалон Франкфурт 2011 и като че ли автопроизводителите все по-често пробват реакциите ни към нови и различни варианти за градска мобилност. Какви са вашите?

[От: Cleantechnica]

Прочетено 1175 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 09:31
Маргарита Николова

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.