За да създаде Transit Connect Electric, Azure интегрира своята Force Drive електрическа задвижваща система във Ford Transit Connect XLT Premium Wagon. С водно охлаждана 28 кВтч литиево-йонна батерия от Johnson Controls, Transit Connect Electric е способен да измине от 85 до 130 км с едно зареждане, в зависимост от условията на шофиране и консумацията на енергия от прилежащи системи, а максималната скорост на вана е 121 км/ч. Е, не става за състезания или хвърчене по магистралата, но определено бива.

Зареждането на електрическия пътнически ван става обикновено за шест до осем часа както при повечето налични сега на пазара електромобили, а зарядният порт е разположен на мястото, където иначе сипваме гориво - с две думи, тук изненади няма. Електрическата версия си е изцяло базирана на конвенционалната, но предлага несравнимо по-ниски оперативни разходи при много добра градска динамика и нулеви въглеродни емисии от директната работа (и разбира се изцяло, при зареждане с електроенергия, произведена от възобновяеми източници).

Ford и Azure Dynamics подсказват, че на този етап пътническият електрически Transit Connect ще е особено подходящ за комплекси като университетски, производствени и военни бази, здравни заведения и летища, където сервизните превозни средства се използват най-вече за изминаване на кратки разстояния.От представянето на модела през декември 2010 г. насам, са закупени над 450 Transit Connect Electric вана, които се използват от компании като AT&T, Канадски пощи, DHL, FedEx и Норвежки пощи. Не липсват и видео тестове на 'електро транзита', от които може да добиете по-добра представа какво може да очаквате, когато някой ден Moto Phoe започне да предлага електрически превозни средства на българския пазар. Ако се интересувате, обадете им се и попитайте. Колкото повече интерес има - толкова по-скоро ще стане .
[От: Green Car Congress]