Print this page
Сряда, 08 Февруари 2012 09:29

Mindset с енергийната плътност на Tesla Roadster, но x2

От
Mindset - електромобил от Швейцария с невероятна енергийна плътност на батериите

Общо взето за разработвания вече от години в Швейцария електромобил Mindset няма кой знае какви новини, макар че компанията разработчик вече е регистрирана на швейцарската борса. Все пак дойде момент за 'излизане на светло' и то по какъв начин - в партньорство с H-TECH, създателите на Mindset са успели да оптимизират впечатляващо производителността на литиево-йонните батерии на своята разработка. Хм, кой пък би се учудил - в Швейцария не е като да не разбират от химия...

Сравнение енергийна плътност
Модел Плътност кВ/кг
Mindset 0.26
Mindset (преди) 0.13
Smart (Tesla технология) 0.13
Tesla Roadster 0.12
Mitsubishi I-MiEV 0.08
Nissan Leaf 0.08

В Германия (и по точно в TUV) пък разбират от тестове и точно там прототип на Mindset, оборудван с 200 кг батерии е дал резултат от 52 кВтч (0.26 кВ/кг) енергийна плътност при изпитанията - нов рекорд за литиево-йонна батерия! Предстоят, разбира се, много допълнителни тестове, а новината идва след наистина доста мълчание около Mindset и е чудесна за компанията.

Причудливият електромобил с нещо като гуми в стил 'каляска' ще се предлага в три варианта: два изцяло електрически - "Pure" и "Traction" (съответно 2 и 4 задвижващи колела) с различна производителност, както и версия с удължител на пробега с на име "Range", която ще разполага и с едноцилиндров 300cc четиритактов двигател, изразходващ 2.5 - 3.2 л/100 км в ролята на генератор. Цените започват от €76,000, а табличката отдолу ще ви покаже техническите параметри:

Mindset модели
Pure Traction Range
Електромотор асинхронен 100 кВ Електромотор асинхронен (2 бр.)
2 х 110 кВ Електромотор асинхронен 100 кВ
Въртящ момент 220 Нм Въртящ момент на всеки електромотор 220 Нм Въртящ момент
Тегло на електромотора вкл. 1 с. трансмисия 72 кг Тегло на електромотор 72 кг Тегло на електромотор 72 кг.
Предаване предно Предаване 4 х 4 Предаване предно
Ускорение 0-100 м/ч под 7 сек. Ускорение 0-100 км/ч под 4 сек. Ускорение 0-100 км/ч под 7 сек.
Бензинов удъл. на пробега обем 300 CC
Мощност
26 кВ
Макс. обороти 7,500/мин
Разход 2.5-3.2 л/100 км

Както и с други съвременни разработки, засега не е ясно дали тази (да речем, предвид цените) ще бъде ограничена серия или ще намери място сред следващото поколение масови електромобили. Вие как мислите?

Отстрани трудно бихте предположили колко тесни са гумите...
Отстрани едва ли бихте предположили колко тесни са всъщност гумите...

eCars.bg

Прочетено 1523 пъти Последна корекция Петък, 27 Декември 2013 23:56
Teodor Ivanov

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.